رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در دیدار با کنسول ایران در عراق

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستان در بصره در انتظار حمایت دولت است

رئیس اتاق اهواز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان خوزستانی در بصره با کنسول ایران در عراق دیدار کرد.

06 دی 1395
کد خبر : 6053
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان خوزستانی در بصره با کنسول ایران در عراق دیدار کرد.

شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستان در بصره، در دیدار با کنسول ایران در عراق گفت: در صورت حمایت کنسولگری ایران در عراق می‌توانیم نمایشگاه توانمندی بانوان خوزستان در این کشور را به‌صورت فصلی یا دائمی داشته باشیم.

عموری گفت: در این نمایشگاه تعدادی از بانوان که از طراحان برتر کشور و فعالان اقتصادی هستند، حضور دارند. این اولین نمایشگاه زنان ایران در عراق است؛ برای همین ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی شده از کالاهای برند استفاده شود و افراد شرکت‌کننده نیز کسانی هستند که بتوانند با طرف عراقی ارتباط برقرار کنند.

عموری گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستان در بصره با سه هدف فروش، شناخت کالای ایرانی، آموزش و ایجاد صلح و انجام امور خیریه در کل جهان برگزار شد.

وی گفت: کشور عراق از همه کشورهای دیگر واردات دارد که با توجه به همسایگی و نزدیکی فرهنگی ما با عراق، انتظار داریم  حضور پررنگ‌تری در این کشور داشته باشیم.

عموری بیان کرد: حمایت کنسولگری می‌تواند باعث ادامه این حرکت‌ها و برگزاری این نمایشگاه به‌صورت فصلی باشد و حتی نمایشگاه دائم هم داشته باشیم.

وی یادآور شد: از اتاق‌های بابل و میسان و ناصریه نیز دعوت کردند که این نمایشگاه را در استان‌های دیگر عراق هم داشته باشیم.

ترویج فرهنگی ایرانی

کنسول ایران در عراق دراین نشست گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان نشان‌دهنده روح زنده و نشاط زنان ایرانی است.

حسین سیاه‌پوش گفت: برگزاری نمایشگاه‌ زنان در عراق غیر از ترویج هنر ایرانی، چندین پیام دارد که نخست نقش زن ایرانی در ساختار اجتماعی ایران و دوم انتقال فرهنگ و سوم کمک به مردان در ساخت کشور و بالاتر از همه حجاب برتر است.

کنسول ایران در عراق یادآور شد: در عراق با محوریت فرهنگ و گفتمان حضور یافتیم و طرف عراقی را تحت تأثیر فرهنگ و هنر خودمان قراردادیم. در این راستا از رئیس اتاق اهواز به دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی تقدیر و تشکر می‌کنم.

هدف نمایشگاه بصره  تشویق زنان بصره‌ای است

وفیقه مومن رئیس جمعیت زنان کارآفرین بصره گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستانی در بصره تایمز باهدف تحکیم روابط بین ایران و عراق همچنین تشویق بانوان عراقی در ایجاد انگیزه و کارآفرینی برگزار شد.

وفیقه مومن در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق اهواز اظهار کرد: این نمایشگاه به‌عنوان نخستین گام در ارتباط بانوان بصره‌ای با بانوان خارج از کشور است. نمایشگاه برای زنان بصره در گام نخست و برای زنان سایر استان‌های دیگر در گام‌های بعدی برگزار خواهد شد.

ابراز تمایل اتاق بابل از برگزاری نمایشگاه در بابل

نایب رئیس اتاق بازرگانی بابل گفت: امیدواریم گشایش بیشتری شود و نمایشگاه محصولات بانوان خوزستانی در سایر استان‌های عراق و در استان بابل نیز برگزار شود.

صلاح خلیفاوی گفت: حمایتی که از سوی کشور ایران و استان بصره برای این نمایشگاه صورت گرفت نشان‌دهنده تعامل مناسب دو طرف در برگزاری نمایشگاه‌ها و اقدامات مشترک است.

خلیفاوی افزود: این اقدام برای ظهور زن عراقی و انجام کارهای شایسته و فعالیت‌های اجتماعی اقدام ممتازی است و امیدواریم اقدامات این‌چنینی در جهت قدرتمند و کارآفرین ساختن زن عراقی ادامه داشته باشد.

وی همچنین از اتاق بازرگانی اهواز و جمعیت زنان کارآفرین جنوب عراق برای برگزاری چنین نمایشگاه باشکوهی تقدیر و تشکر کرد.

 توانمندی‌های بانوان خوزستانی قابل‌تقدیر است

رئیس اتاق بازرگانی استان میسان گفت: از دیدن توانمندی زنان کارآفرین در این نمایشگاه غافلگیر شدیم و قابل‌تقدیر است.

علاء الشمری در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی بانوان خوزستانی در مرکز خرید بصره تایمز اظهار کرد: توانمندی عرضه‌شده در این نمایشگر در حد بسیار مناسب و ارزنده بود و یقیناً در تقویت روحیه کارآفرینی زن عراقی مؤثر خواهد بود.

شمری ادامه داد: البته این تلاش‌ها را به اتاق بازرگانی اهواز تبریک می‌گوییم و امیدواریم در آینده شاهد اقدامات این‌چنینی بیشتری باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه