رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در مراسم اعطای نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر

جامعه ایران به تعالی اخلاق حرفه‌ای در محیط کسب و کار نیاز دارد

رئیس اتاق ایران با حضور در مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران، نیاز به تعالی اخلاق حرفه ای در محیط کسب وکار را نیاز مبرم جامعه امروز ایران دانست.

03 بهمن 1395
کد خبر : 6505
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق ایران با حضور در مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران، نیاز به تعالی اخلاق حرفه ای در محیط کسب وکار را نیاز مبرم جامعه امروز ایران دانست.

غلامحسین شافعی در همایش نشان امین الضرب. عکس: مهر، مریم کامیاب

مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیات رئیسه اتاق‌های ایران و تهران و جمعی از فعالان اقتصادی کشور، در سالن وحدت برگزار شد.

غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در این مراسم با یاد کردن از فرزندان غیور ایرانی که بیش از یک قرن گذشته پایه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را در کشور بنا نهادند به‌اتفاق دل‌خراش روزهای گذشته و ویران شدن ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان کشور، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ایران همواره در طول تاریخ شاهد حضور و فداکاری افرادی دلیری بوده که باوجود مقاومت‌ها و فشارهای بسیار ایستادگی کردند و توانستند قدم‌های کمتری برای توسعه ایران بردارند.

وی ادامه داد: مرحوم حاج محمدحسن امین الضرب با برخورداری از اخلاق، تقوا و پیگیری مستمر توانست حاکمیت دوران را متقاعد سازد که نهادی جوشیده از فعالان اقتصادی به نام مجلس وکلای تجار ایران می‌تواند از یک سو پیگیر حقوق بازرگانان جامعه و از سوی دیگر مشاوری امین برای دولت در مسیر بهبود اقتصاد باشد.

رئیس اتاق ایران با تأکید بر فعالیت‌های این فرزند دلیر ایران در راستای احترام به مالکیت فردی، جلوگیری از سوءاستفاده عمال دیوانی، رواج کالاهای ایرانی و سپردن امور تجار به نهاد مدنی، تصریح کرد: قبل از شکل‌گیری هر نوع الگوی پارلمانی در کشور، پارلمان بخش خصوصی بنیان گذاشته شد.

شافعی رمز ماندگاری مدیران و رهبران را نه در مقام، مکنت و قدرت آنها بلکه منوط به اتخاذ اهداف انسانی، اجتماعی، پرورش انسان‌ها، تعادل بخشیدن بین انسان و ماشین، احساس و منطق، امور شخصی و امور اجتماعی و معیشت و فضیلت عنوان کرد و افزود: یک مدیر ماندگار، یک رهبر عاشق و عاقل است چراکه توازن و هم‌وزنی مادی و معنوی و عشق و عقل تزار تمدن بشری خواهد بود.

رئیس اتاق ایران در پایان گفت: اتاق ایران در ادامه حیات بالنده‌ای که با نهال مجلس وکلای تجار در 133 سال پیش کاشته شد، امروز تجربه‌ای گسترده و علمی را دنبال می‌کند که آرزوی همیشه مردم ایران بوده است.

راه نجات اقتصاد ایران میدان‌داری بخش خصوصی است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز با حضور در مراسم اعطای نشان امین الضرب به فعالان اقتصادی برتر و پیشکسوتان این بخش گفت: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین نهادهای مدنی ایران تاکنون نقش کم نظیری داشته است. در دولت یازدهم افتخار داشته‌ایم از بخش خصوصی همواره به عنوان مشاوران امین و صادق در کنار خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران راهی جز این ندارد که بخش خصوصی میدان دار اصلی آن باشد، تصریح کرد: اگر مسیر حرکت بخش خصوصی را آماده کنیم قادر خواهیم بود اقدامات بزرگی انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور بر این باور است که انتخاب عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برای سال جاری یک پیام مهم داشت و بعد از اینکه در مسئولیت جدید قرار گرفتیم با شرایط اقتصادی ایران متوجه شدم که راه اندازی چرخ اقتصاد پرزحمت است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید بداند فضای اقتصادی با ثبات است و شرایط سرمایه گذاری مهیاست، افزود: برخی در خصوص بررسی آمارهای اقتصادی هم جلسه می‌گذارند تا اعلام کنند آیا این آمار درست است یا خیر، مگر می‌توان راجع به شاخص‌های اقتصادی انتقادی را مطرح کرد زیرا همانطور که می دانید این داده‌ها براساس فرمول خاصی محاسبه می‌شوند، بنابراین اینکه این داده‌ها و نتایج آن را نقد می‌کنند، اقدام منطقی نیست.

جهانگیری با تاکید بر آنکه نقد باید بر سیاست‌ها باشد تشریح کرد: از ابتدای امسال اعلام کردیم که می‌خواهیم چرخ تولید را به حرکت درآوریم و صادرات کشور را افزایش دهیم. در همین راستا بسته حمایت از صادرات را تهیه کردیم. همچنین در حوزه نفت گامهای خوبی برداشتیم، درحال حاضر میزان برداشت نفت سه برابر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از حدود ۲۰ رشته و فعالیت صنعتی ۱۰ تا ۱۲ فعالیت در شش ماهه ابتدای امسال رشد داشته است، افزود: در سال ۹۲ بیش از ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم و اما در اسفند همان سال ذخیره گندم برخی استان‌ها تنها برای سه روز کفایت کرد که من گاهی اوقات نمی‌توانستم بخوابم. اما الان بیش از یک سال ذخیره گندم داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با سیاست درست در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد گفت: تورم دی‌ماه ۶.۹ درصد به ثبت رسید که نشان‌دهنده ثبات تورم در کشور است. همچنین در ده‌ماهه امسال ۱۰۲ تن کالا از ایران به دیگر کشورها صادر شده است.

در این مراسم  مژده مهدوی از نوادگان امین الضرب، علا میرمحمد صادقی، محسن خلیلی، اصغر قندچی، علی اکبر رفوگران، علی رحیمیان، علی حاج سید سلیمان، اسدالله عسگر اولادی، عباس سعیدی نژاد، ابراهیم عسگریان، مهدی حریری، عزیز الله علاالدینی، رحمان گلزار، علی اصغر سعیدی، موسی غنی نژاد، علی رضا بختیاری، امیر منصور عطایی، رضا رضایی و عباس موسوی رهپیما نشان و لوح امین الضرب را دریافت کردند.

همچنین تندیس امین الضرب به غلامعباس سلیمانی، مرتضی سلطانی و محمد مهدی فنایی اعطا شد.

 

در همین رابطه