رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در روند رو به رشد قیمت سهام شرکت‌های فناورانه

ارزش اپل به بیش از 3 هزار میلیارد دلار رسید

سود سهام اپل در شرایطی افزایش یافته است که ارزش سهام شرکت‌های فناورانه با اتکا بر تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کند کردن روند افزایش نرخ بهره، رو به افزایش گذاشته است.

11 تیر 1402
کد خبر : 66933
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ارزش بازار سهام شرکت اپل روز جمعه برای اولین بار با ارزشی بیش از 3 هزار میلیارد دلار به معاملات پایان داد. به نظر می‌آید بهبود وضعیت تورم و سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های اپل در توسعه خود در بازارهای جدید توانسته ارزش این شرکت را به اوج برساند.

داده‌های شرکت رفینیتیو نشان می‌دهد ارزش سهام ارزشمندترین شرکت جهان با جهشی 2.3 درصدی به 193.97 دلار رسید و ارزش بازار آن با عبور از 3 هزار میلیارد دلار، به 3.05 هزار میلیارد دلار رسیده است. پیش از این تنها در ابتدای سال 2022 بود که ارزش بازار سهام اپل برای مدتی کوتاه به بالاتر از 3 هزار میلیارد دلار رسید.

آخرین گزارش 3 ماهه اپل در ماه می نشان می‌دهد درآمد و سود این شرکت کاهش یافته است، اما هنوز بالاتر از انتظارات تحلیل‌گران است. دستاورد 3 هزار میلیارد دلاری اپل مدیون رونمایی ماه گذشته این شرکت از هدست واقعیت افزوده جدیدی است که پرریسک‌ترین محصول این شرکت از زمان معرفی آی‌فون تاکنون به شمار می‌رود.

از آن زمان تاکنون ارزش سهام اپل 7 درصد افزایش یافته است. درحال حاضر 4 شرکت آمریکایی دیگر در جهان هستند که ارزش آنها بالای یک میلیارد دلار است، شرکت‌های آلفابت، مایکروسافت، آمازون و انویدیا.

موضوعات :
در همین رابطه