رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق خرم‌آباد در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان

تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی، ضروری است

محمد خاکی، رئیس اتاق خرم‌آباد با اشاره به اینکه دولت بزرگ‌ترین بدهکار به صندوق تأمین اجتماعی است، گفت: برای پایداری این صندوق و استفاده درست از منابع، تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی ضروری است.

12 تیر 1402
کد خبر : 66950
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: سال‌های گذشته دولت با اوراق خزانه بخشی از بدهی خود را پرداخت کرد، اما همچنان بزرگ‌ترین بدهکار صندوق تأمین اجتماعی، دولت است.

محمد خاکی در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه ما به‌عنوان بخش خصوصی بیشتر از شما در قانون کارهای سخت و زیان‌آور معترض بوده‌ایم، اظهار کرد: ظرف چند سال گذشته جلسات متعددی را با حضور ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی، اداره کار، انجمن‌ها و تشکل‌ها برگزار کردیم و پیشنهاداتی را هم ارائه کردیم.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در همه دنیا قدرتمند است، منتهی ما قانون کار را بد برای جامعه کارگری جا انداخته‌ایم.

رئیس اتاق خرم‌آباد گفت: جامعه کارگری باید به این نکته توجه کند که اگر قانونی تصویب و منابع مالی محدود شد، به‌منزله تهدید جامعه کارگری نیست، بلکه می‌خواهد بگوید این صندوق برای نسل آینده هم است.

خاکی خاطرنشان کرد: اگر اجازه دهیم منابع صندوق در میانه راه منحرف شود و سرمایه‌گذاری درست برای خلق ثروت و بازدهی مناسب انجام نشود، آینده‌ای پرمخاطره خواهیم داشت.

وی به بدهی دولت به تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: بارها به دولت در خصوص پرداخت مطالبات به تأمین اجتماعی متذکر می‌شویم، بدهی‌ها باید پرداخت شود که صندوق به‌درستی از آنها استفاده کند.

رئیس اتاق خرم‌آباد گفت: سال‌های گذشته دولت با اوراق خزانه بخشی از بدهی خود را پرداخت کرد، اما همچنان بزرگ‌ترین بدهکار صندوق تأمین اجتماعی، دولت است.

خاکی ادامه داد: به دولت پیشنهاد کردیم انتخاب مدیر سازمان تأمین اجتماعی نیز مانند مجمع عمومی شرکت‌ها توسط ذی‌نفعان انجام شود. ساختار درست این است که مسئول تأمین اجتماعی را خود ذی‌نفعان انتخاب کنند، اما دولت با ایفای نقش حاکمیتی راسا اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت به نظر من با رعایت اصل سه‌جانبه گرایی بهتر می‌توانیم نقش خود را در جهت تحقق اهداف سازمان ایفا کنیم.

در همین رابطه