رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق خرم‌آباد در نشست شورای گفت‌وگوی استان لرستان

امکان تولید ۳۲ مگاوات برق خورشیدی در واحدهای صنعتی لرستان وجود دارد

تولید انرژی تجدیدپذیر با استفاده از ظرفیت بام‌های واحدهای صنعتی استان لرستان، موضوعی است که از سوی رئیس اتاق خرم‌آباد مطرح شده است. به گفته ا، از این مسیر امکان تولید ۳۲ مگاوات برق وجود دارد.

02 مرداد 1402
کد خبر : 67173
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: با استفاده از ظرفیت بام‌های واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توان ۳۲ مگاوات برق تولید کرد درحالی‌که مصرف این واحدها حدود ۲۰ مگاوات است.

محمد خاکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، افزود: واحدهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی یا خارج از آن که داری مصرف بیش از یک مگاوات برق هستند، می‌توانند برق مورد نیاز خود را از محل انرژی تجدید پذیر تولید کنند که در صورت انجام آن، اعطای تسهیلات و مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی برای این واحدها در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد ادامه داد: یکی از اقدامات این نهاد علاوه بر توجه به مشکلات فعالان اقتصادی و رفع آنها، گام برداشتن در راستای توانمندی اعضا است که باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین دنبال شود.

خاکی گفت: در خصوص تأمین منابع مالی تمرکز ما همواره بر تأمین از طریق بانک‌ها بوده در صورتی که از طرق دیگر می‌توان تأمین مالی کرد.

وی افزود: اوراق گواهی اعتبار مولد «گام» سازوکاری را ایجاد خواهد کرد که واحدهای تولیدی به‌جای دریافت تسهیلات از بانک‌ها، به اعتبار و ضمانت بانک تکیه کرده و از این روش کمبودهای مالی خود را تأمین کنند.

خاکی با اشاره به اینکه این طرح مناسب گروه‌های تولیدی است که در تأمین مواد اولیه خود دچار کمبود نقدینگی هستند، اظهار کرد: سال گذشته از طریق اوراق گام در برخی استان‌ها ۶۱ هزار میلیارد تومان تأمین مالی شد که لرستان از این ظرفیت بی‌بهره بود.

وی گفت: گرچه اوراق گام محدودیت‌هایی دارد اما امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم همچنین به دنبال توانمندسازی اعضا هستیم و از روش‌های نوین برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه بخش خصوصی در شورای حفاظت آب لرستان نماینده خواهد داشت ادامه داد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر ضرورت دارد و پیشنهاداتی در این راستا ارائه در جلسه ارائه شد که پس از تصویب می‌تواند سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش دهد.

در همین رابطه