رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

محمدرضا کمپانی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

اتاق ایران کمیسیون‌های تخصصی را با محوریت تشکل‌ها فعال کند

نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی معتقد است: اتاق ایران باید کمیسیون‌های تخصصی را با محوریت تشکل‌ها و با مشارکت آن‌ها فعال کند تا کمیسیون‌ها اسیر موازی‌کاری با تشکل‌ها نشوند.

25 مرداد 1402
کد خبر : 67466
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تشکل‌های اقتصادی برای افزایش کارآمدی و اثرگذاری در اتاق ایران و اداره امور بخش خصوصی نیازمند دو تغییر داخلی و بیرونی هستند.

محمدرضا کمپانی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» افزود: تشکل‌های اقتصادی قبل از هرچیز نیازمند بازنگری کامل خودشان هستند و باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا تا این میزان ناکارآمد شده‌اند. البته تشکل‌ها در امور تخصصی مربوط به تشکل خودشان فعال و اثرگذار هستند اما ضعف اصلی آن‌ها در پیگیری و نحوه اثرگذاری بر جنبه‌های عمومی‌تر وظایف آنهاست.

او تصریح کرد: البته شرایط هم به گونه‌ای است که میدان عمل برای تشکل‌ها ایجاد نمی‌شود. مجموعه عواملی دست‌به‌دست هم داده و باعث شده‌اند تا تشکل‌ها ناکارآمد شوند. ما ذرات کوچکی از اتاق هستیم و بخشی از اتاق را تشکیل می‌دهیم.

کمپانی گفت: اتاق باید مؤلفه‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تشکل‌ها با هدف خارج کردن آن‌ها از انفعالی که در بخش کارکردهای عمومی خود دچار شده‌اند بازتعریف کند. بحث‌های عمومی مانند موضوع ارز، صادرات، تأمین اجتماعی و... موضوعاتی هستند که تشکل‌ها بدون انفعال باید درباره آن‌ها موضع علمی و بررسی شده داشته باشند و فعالانه و با هدف اثرگذاری بر تصمیم گیران پیگیری کنند.

او ادامه داد: اتاق ایران باید کمیسیون‌ها را با محوریت تشکل‌ها و با مشارکت آن‌ها فعال کند. متأسفانه در چند سال گذشته کمیسیون‌ها اسیر موازی کاری با تشکل‌ها شده و در عمل فعالیت اثرگذاری نداشته‌اند. اگر کمیسیون‌ها به این ترتیب فعال شوند می‌توانیم بحث مباحث تخصصی و عمومی را در هر تشکلی به خوبی پیش ببریم. هر تشکلی می‌تواند در کمیسیون‌های مختلف حضور داشته و اثربخش باشد.

در همین رابطه