رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

کردیت سوئیس گزارش کرد

جمعیت میلیونرهای جهان، ۳.۵ میلیون نفر کاهش یافت

سال گذشته با افزایش نرخ بهره و بالا باقی ماندن نرخ تورم، مجموع ثروت خانوارها در جهان برای اولین بار پس از بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۸ کاهش یافته است.

27 مرداد 1402
کد خبر : 67473
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

گزارش جدید ثروت کردیت سوئیس و یو اس بی گلوبال نشان می‌دهد: مجموع کل ثروت خصوصی در جهان ۲٫۴ درصد کاهش یافته و به ۴۵۴٫۴ هزار میلیارد دلار رسیده است. ضررهای مالی در بازار سرمایه و بازارهای اوراق قرضه عامل کاهش مجموع ثروت در میان ثروتمندان جهان شده است.

در عین حال، متوسط ثروت جهانی که شاخص معنادارتری از وضعیت ثروت یک فرد معمولی است، در سال ۲۰۲۲ افزایشی ۳ درصدی داشته است. به بیانی دیگر، به نظر می‌آید وضعیت ثروت و دارایی طبقه متوسط کمی تقویت شده و بهبود یافته است.

روند کاهش ثروت ثروتمندان در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۱ به این معنی است که در جهان ۳٫۵ میلیون میلیونر کمتری زندگی می‌کنند و تعداد میلیونرهای جهان به ۶۰ میلیون نفر رسیده است. کاهش جمعیت میلیونرها در بعضی کشورها نسبت به دیگران بیشتر بوده است. آمریکا بالاترین نرخ کاهش میلیونر در جهان را داشته است و ۱٫۸ میلیون میلیونر را از دست داده است که از میان آنها ۱۷هزار و ۲۶۰ نفر، ثروتی بالای ۵۰ میلیون دلار داشته‌اند.

بهبود نسبی ثروت طبقه متوسط و کاهش ثروت طبقه ثروتمند به این معنی است که وضعیت نابرابری، هرچقدر ناچیز اما کمی بهبود یافته است. به بیانی دیگر، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۵٫۶ درصد از ثروت جهان در اختیار ۱ درصد از جمعیت زمین بود؛ اما این میزان در سال گذشته به ۴٫۵ درصد رسیده است.

کردین سوئیس پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۸ ثروت جهانی ۳۸ درصد افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۷ به ۶۲۹ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. درحال حاضر متوسط سهم ثروت هر بزرگسال در جهان ۸۴ هزار و ۷۱۸ دلار است و انتظار می‌رود این رقم در بازه زمانی پیش‌بینی شده به ۱۱۰ هزار و ۲۷۰ دلار برسد.

موضوعات :
در همین رابطه