روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران

ظرفیت‌های لازم برای رونق تجارت ایران و بنگلادش مهیاست

حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق اردبیل در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران، ضمن برشمردن ظرفیت‌های صادراتی بنگلادش و ایران، شرایط را برای ایجاد یک تبادل تجاری مناسب بین دو کشور مهیا دانست.

05 شهریور 1402
کد خبر : 67596
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق اردبیل با بیان اینکه بنگلادش بازار بکر و مناسبی برای تجار و بازرگانان اردبیلی است، گفت: بنگلادش در تولید کناف، چای، پوشاک و دارو توانمند است و در کنار واردات این محصولات، تجار و بازرگانان استان اردبیل می‌توانند صادرات خوبی را به این کشور در زمینه‌های ماشین‌آلات صنعتی، نخ و پنبه و حتی سیب‌زمینی و صنایع معدنی داشته باشند تا یک تبادل تجاری مناسب بین دو طرف شکل بگیرد.

حسین پیرموذن در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران، با بیان اینکه استان اردبیل ویژگی‌های مشترکی با برخی استان‌های بنگلادش دارد، افزود: ما پیشنهاد می‌کنیم تا خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای بنگلادش انجام شود و ما در سایه این خواهرخواندگی مبادلات تجاری، بازرگانی و حتی فرهنگی نیز داشته باشیم.

پیرموذن با اشاره به سفر اخیر سفیر چین در تهران به اردبیل، اظهار کرد: به دنبال این سفر و آشنایی با توانمندی‌های استان اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری اردبیل با استان چینگ های به امضا رسیده تا ما در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و حوزه شهری بتوانیم از این ظرفیت‌های مشترک بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنگلادش دارای رشد اقتصادی بسیار بالایی است که در این زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و کارخانه‌های تولیدی فراهم شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل، امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و بنگلادش را یادآور شد و بیان کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات حجم روابط تجاری دو کشور رو به افزایش است و تراز تجاری نیز غالباً به نفع ایران بوده است.

پیرموذن، انتظار تجار و بازرگانان را حل مشکلات بانکی در تبادل منابع ارزی اعلام کرد و گفت: انتظار ما این است که تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های ایرانی‌ها در بنگلادش به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه انجام شود تا موانع و مشکلات شرایط تحریمی برطرف شود.

موضوعات :
در همین رابطه