رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان مطرح کرد

کمبود مشوق و امکانات، صنایع آبادان را درگیر رکود کرده است

اسدالله کرد زنگنه، رئیس اتاق آبادان معتقد است به‌واسطه ارائه نشدن مشوق و امکانات به صنعتگران و تولیدکنندگان آبادان باعث شده آنها باوجود قرار داشتن در منطقه آزاد اروند، دچار رکود شوند.

25 مهر 1402
کد خبر : 68089
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق آبادان با بیان اینکه ارائه نشدن مشوق‌ها و امکانات به صنعتگران آبادان و خرمشهر باوجود قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند، سبب رکود اقتصادی منطقه شده است، گفت: در حال حاضر 92 کارخانه در منطقه آزاد اروند توسط بانک‌ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند.

اسدالله کرد زنگنه در نشست با رئیس بسیج اصناف کشور که با حضور فرمانده سپاه آبادان برگزار شد، با تأکید بر لزوم برخورد جدی با واردکنندگان کالاهای ممنوعه خواستار رفع موانع غیرضروری برای واردات کالاها به منطقه شد.

رئیس اتاق آبادان اظهار کرد: لازم است مسئولان کشوری برای بازگشت آبادان به آبادی سابق خود تلاش و هم‌اندیشی کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی نیز در این نشست، هم‌جواری آبادان با شهر بصره عراق را فرصتی استثنایی دانست که متأسفانه از این فرصت استفاده حداکثری نشده است.

حسن‌پور ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان در رفع موانع توسعه تجارت با کشور عراق از همه فعالان اقتصادی به‌ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان منطقه آزاد اروند خواست در اجرای این مأموریت مهم نقش خود را ایفا نمایند.

علی درویش، دبیر کل شورای عالی بسیج و تجار و فعالان اقتصادی نیز گفت: برای رونق اقتصاد آبادان لازم است شورای تخصصی بسیج با حضور بازرگان، مسئولان اداره صمت، رئیس اتاق و رئیس اصناف شهر تشکیل شود.

امین توانایی، نایب‌رئیس اتاق آبادان هم در این نشست با گلایه از وجود کارشکنی‌ها در برابر فعالیت بخش خصوصی، مخالفت برخی مسئولان با انتخابات اتاق بازرگانی و ابطال آن برای 2 بار متوالی را گوشه‌ای از این سنگ‌اندازی‌ها خواند.

او خواستار برخورد جدی مسئولان با عاملان ممانعت از رونق اقتصاد در آبادان شد.

مسعود خیاط زاده، عضو هیات نمایندگان اتاق آبادان با بیان اینکه واحد بسیج اتاق آبادان جزو نخستین واحدهای بسیج اتاق‌های کشور است، گفت: ورود بسیج به بسیاری از زمینه‌ها ازجمله کاهش فساد اداری می‌تواند به رفع موانع و رونق تولید کمک کند.

او از مسئولان خواست نگاه ویژه‌تری نسبت به اقتصاد مناطق آزاد داشته باشد.

حنظل عیدانی، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان نیز با اشاره به اینکه برخی کم‌کاری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها از سوی مسئولان دولتی موجب بروز مشکلاتی برای بخش خصوصی شده است با صراحت گفت: دوگانگی حاکمیتی تأثیر بسزایی در این موضوع دارد.

او به دستور معاون اول رئیس‌جمهور در تیرماه امسال در خصوص مکلف کردن هشت بانک در کشور برای تخصیص و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری، صنعت و کشاورزی آبادان و خرمشهر به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان هم گریزی زد و گفت: از آن زمان تاکنون دستگاه‌ها و بانک‌ها در مرکز استان برای اجرای این مصوبه سنگ‌اندازی می‌کنند.

او افزود: سفرهای متعدد دولتمردان به منطقه آزاد اروند نشان می‌دهد که رونق آبادان و خرمشهر از دغدغه‌های اصلی نظام و رئیس‌جمهور است اما علاوه بر دستور و مصوبات مسئولان عالی‌رتبه نگاه دیگر مسئولان به این شهرها نیز نیاز به اصلاح دارد.

موضوعات :
در همین رابطه