رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پیرو مصوبه شورای گفت‌وگوی استان و با پیگیری اتاق همدان

24 شعبه ویژه معادن در دادگستری همدان ایجاد شد

رئیس اتاق همدان گفت: پیرو مصوبه شورای گفت‌وگوی استان همدان، 24 شعبه تخصصی ویژه معادن با پیگیری‌های اتاق همدان در دادگستری 15 شهر استان ایجاد شد.

14 آبان 1402
کد خبر : 68310
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان، گفت: پس از مصوبه تیرماه سال جاری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، مبنی بر تشکیل شعب تخصصی معادن در قوه قضائیه، 24 شعبه تخصصی ویژه معادن در 15 شهر استان همدان ایجاد شد.

رحیم مرتضایی با بیان اینکه از سال‌های گذشته معدن‌کاران و فعالان این عرصه با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: به دلیلی که قضات آشنایی کافی با قوانین معدن در کشور نداشتند پرونده شکایت از آنها سال‌ها در دادگاه‌ها بلاتکلیف می‌ماند و یا مشکلاتی در آرای صادره وجود داشت که مانع ادامه کار معادن می‌شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل معادن نیاز به قضات تخصصی و آشنا به قوانین و حقوق معادن وجود داشت تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال استان را حل کرد.

وی با اشاره به آغاز برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی قضات در کشور ادامه داد: در سال جاری یکسری دوره‌های آموزش تخصصی ویژه معادن به قضات برگزار می‌شود که نخستین بار در همدان برگزار شد و 70 قاضی در همدان این دوره‌ها را گذراندند.

رئیس اتاق همدان افزود: در مهرماه سال جاری 70 قاضی در دوره‌های آموزش تخصصی قوانین معدنی شرکت کرده و توسط مؤسسه صمتا آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

مرتضایی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق همدان و مؤسسه صمتا امضا شده است، گفت: نتیجه این تفاهم‌نامه ایجاد شعب تخصصی قوه قضائیه در حوزه معدن در 15 شهر استان شد.

 رئیس اتاق همدان با تأکید بر اینکه در هر یک از شهرهای همدان، رزن و ملایر 3 شعبه و در شهرهای کبودرآهنگ، نهاوند و بهار نیز 2 شعبه ویژه معادن ایجاد شده، بیان کرد: در هر یک از شهرهای سامن، لالجین، گل‌تپه، فامنین، جوکار، صالح‌آباد، خزل فامنین و اسدآباد نیز یک شعبه ویژه معادن ایجاد شده است.

موضوعات :
در همین رابطه