رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

به دلیل ضعف اقتصادی و ناتوانی در بازپرداخت وام‌ها

کانادا برای ورشکستگی کسب‌وکارهای کوچک آماده می‌شود

کسب‌وکارهای کوچک کانادایی که به‌واسطه ایجاد اشتغال برای اقتصاد این کشور بسیار حیاتی هستند، اما به دلیل ضعف اقتصادی و ناتوانی در بازپرداخت وام‌های خود در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

13 بهمن 1402
کد خبر : 69035
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
کسب‌وکارهای کوچک کانادایی که به‌واسطه ایجاد اشتغال برای اقتصاد این کشور بسیار حیاتی هستند، اما به دلیل ضعف اقتصادی و ناتوانی در بازپرداخت وام‌های خود در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

کانادا

هزاران کسب‌وکار کوچک کانادایی پس از توقف حمایت‌های مالی دوران همه‌گیری دولت و کندی اقتصاد در زمان بالا بودن نرخ بهره، با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

شرکت‌های کوچکی که کمتر از ۱۰۰ نفر نیروی کار دارند، برای اقتصاد کانادا حیاتی هستند زیرا تقریباً برای دوسوم از ۱۲ میلیون کارگر خصوصی این کشور اشتغال ایجاد می‌کند. گروه‌های لابی و اقتصاددانان کانادایی هشدار می‌دهند که افزایش ورشکستگی‌ها که در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ در حدود ۳۸ درصد افزایش یافته‌است، بر رشد اقتصادی تأثیر خواهد گذاشت.

ماه گذشته، مشاغل کوچک با ضرب‌الاجل بازپرداخت وام‌های بدون بهره ۶۰  هزار دلاری، برابر ۴۴ هزار و ۶۷۶ دلار آمریکا مواجه شدند که در طول همه‌گیری در اختیار هر یک از آن‌ها قرار گرفت.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا روز دوشنبه گفت که از ۹۰۰ هزارنفری که از حمایت دولت برخوردار شده‌اند، یک‌پنجم آن‌ها هنوز وام‌های خود را بازپرداخت نکرده‌اند. فدراسیون کانادایی مشاغل مستقل (CFIB)، تخمین می‌زند که یک‌چهارم این تعداد مهلت بازپرداخت خود را ازدست‌داده‌اند.

کاترین کاپلینسکاس، سخنگوی وزیر دارایی گفت که وزارت دارایی کانادا انتظار نداشت عدم بازپرداخت وام‌هایی که به‌عنوان حمایت در طول همه‌گیری داده‌شده، تأثیر منفی بر اقتصاد بگذارد.

طبق آخرین داده‌های رسمی، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱٫۲ میلیون کسب‌وکار کوچک در کانادا وجود داشت که بیش از یک‌سوم به بهبود تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کردند.

موضوعات :
در همین رابطه