میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حداقل سرمایه برای ورود به باشگاه ثروتمندترین‌های جهان چقدر است؟

ورود به گروه یک درصد ثروتمند جهان هرروز سخت‌تر از قبل می‌شود و گزارش جدید شرکتی بین‌المللی نشان می‌دهد حداقل سرمایه موردنیاز برای پیوستن به قشر ثروتمندترین‌ها در جهان رو به افزایش است.

09 اسفند 1402
کد خبر : 69231
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

براساس نتایج پژوهشی که توسط شرکت نایت فرانک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی مشاور املاک در جهان صورت گرفته است، در حال حاضر برای پیوستن به ثروتمندترین طبقه در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، آمریکا، به حداقل ۵٫۸ میلیون دلار سرمایه نیاز است. این مبلغ نسبت به سال گذشته تقریباً ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

موناکو با ۱۲٫۸ میلیون دلار، یعنی حدود ۳٫۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بالاترین حد آستانه موردنیاز برای پیوستن به ۱ درصد ثروتمند خود را حفظ کرده است، درحالی‌که براساس گزارش ثروت سال ۲۰۲۴ شرکت نایت فرانک، در لوکزامبورگ و سوئیس برای پیوستن به گروه ثروتمندترین افراد به بیش از ۸ میلیون دلار نیاز است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه بازارهای در حال رشد در آمریکا و سایر کشورهای غربی شکاف بین کشورهای ثروتمند و فقیر را افزایش می‌دهند. براساس داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی موناکو به ازای هر نفر تقریباً ۲۴۰ هزار دلار، یعنی بیش از ۹۰۰ برابر بیشتر از بوروندی در شرق آفریقا است.

تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به اقتصاد جهانی که تازه توانسته بود خود را از چنگ تبعات همه‌گیری کرونا برهاند، آسیب زد و قیمت انرژی و مواد غذایی را افزایش داد. درحالی‌که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در سراسر جهان شد، کشورهای فقیرتری که وابسته به واردات کالاهای اساسی بودند، به دلیل افزایش هزینه‌های وام، به‌شدت آسیب دیدند.

بااین‌حال، همه این فشار را احساس نکردند. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته ۱٫۵ هزار میلیارد دلار به مجموع دارایی خود اضافه کردند و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، بیشترین افزایش در ثروت را داشته است.

موضوعات :
در همین رابطه