رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گفت‌و‌گوی پایگاه خبری اتاق ایران با نماینده «ولوو» در هیات سوئدی

حل مشکلات تجاری میان ایران و سوئد وظیفه سیاستمداران است

دامینیک کراپیر (Dominique Crappier)، مدیر توسعه تجارت ولوو با اشاره به مشکلات تجاری میان ایران و سوئد معتقد است که حل این مشکلات وظیفه سیاستمداران است.

راضیه علیپور

خبرنگار
24 بهمن 1395
کد خبر : 6955
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
دامینیک کراپیر (Dominique Crappier)، مدیر توسعه تجارت ولوو با اشاره به مشکلات تجاری میان ایران و سوئد معتقد است که حل این مشکلات وظیفه سیاستمداران است.

دامینیک کراپیر (Dominique Crappier)، مدیر توسعه تجارت ولوو

روی ردیف‌های انتهایی سالن واقع در طبقه دهم اتاق ایران، مردی نشسته است که کارتی با نوشته "ولوو" روی پیراهنش حکایت از فعالیت او در این شرکت خودرویی دارد. خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران سر صحبت را با دامینیک کراپیر (Dominique Crappier)، مدیر توسعه تجارت ولوو این‌گونه باز می‌کند که بر اساس اخبار منتشره، امروز رئیس هیات اقتصادی، صنعتی و بازرگانی سوئد از ورود دو شرکت خودرویی اسکانیا و ولوو با خط کامل تولید به ایران خبر داده است. 

در میان حرف‌هایش، خبر فوق را اتفاق مهمی برای ایرانیان می‌داند. کمی محتاط است و ابتدا از مصاحبه کردن امتناع می‌کند. سومین بار است که تهران را می‌بیند و هر بار حضورش 1 یا 2 روزه بوده است. کراپیر اقتصاد ایران را دارای فرصت‌های مناسبی برای رشد دانسته و به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: ایران در تمام زمینه‌ها تولیدات خوبی دارد. مردم با دانش و با فرهنگ آن مثال‌زدنی هستند و در سوئد نیز بیش از 100 هزار ایرانی در حال زندگی هستند که با آن‌ها دوست هستیم.

او معتقد است ایران و سوئد در بسیاری از زمینه‌ها مانند انرژی، خودروسازی و مراقبت‌های پزشکی می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند. البته مدیر توسعه تجارت ولوو می‌گوید که هنوز تصویر کاملی از اقتصاد ایران در ذهن ندارد و دقیق حوزه‌های فعالیت آن را نمی‌شناسد، اما با این حال می‌داند که حوزه‌های فعالیت ایران بسیار زیاد است.

کراپیر هدفش از حضور در ایران را دانستن بیشتر درباره این کشور دانسته و ادامه می‌دهد: امروزه موانع مختلفی بر سر راه توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد که بعد از تحریم‌ها هنوز کامل برطرف نشده است؛ یکی از این مشکلات روابط بانکی است.

او در پاسخ به اینکه «چگونه می‌توان این مشکلات را حل کرد؟» با لبخند می‌گوید: سوال خوبی است، اما من نه سیاستمدار سوئدی هستم و نه سیاستمدار ایرانی که پاسخی برای این سوال داشته باشم. چرا که حل مشکلات تجاری میان ایران و سوئد وظیفه سیاستمداران است.

 

موضوعات :
در همین رابطه