رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق همدان در مراسم بزرگداشت روز مهندس

مهاجرت نخبگان ایرانی در واقع خروج نسل ها از کشور است

همایش  بزرگداشت روز مهندس با مشارکت اتاق همدان برگزار شد و رئیس اتاق این استان هم در همایش سخنرانی کرد.

07 اسفند 1395
کد خبر : 7211
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق همدان در این همایش گفت:  مهاجرت نخبگان ایرانی صرفاً به معنای خروج یک نفر نیست بلکه درواقع خروج نسل‌هاست و انتقال ژن‌های مستعد نخبگان به خارج کشور است.

علی‌اصغر زبردست گفت: استفاده مفید از نیروی کار مهندسان جوان با تقویت بخش خصوصی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود تا روند تجاری‌سازی ایده‌ها سریع‌تر انجام‌شده و فعالیت‌های فکری دانش‌آموختگان ما منجر به ایجاد ارزش‌افزوده و تولید ثروت شود.

زبردست خواستار  اجرای دستورالعمل دولت مبنی بر تولید ۲۰ درصدی ادارات دولتی در تولید برق خورشیدی، از دانش فنی و توانمندی‌های مهندسان و مبتکران همدان شد.

رئیس اتاق همدان افزود:  با جذب و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن باید سطح فنی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی خود را ارتقا دهیم.

زبردست با اشاره به انقلاب صنعتی در اواسط قرن هجدهم پیشرفت علم و تکنولوژی را در چهار مرحله مورداشاره قرارداد که از انقلاب صنعتی تا انقلاب ارتباطات را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از چند کشور سرآمد جهان در تربیت مهندسان و دانش‌آموختگان فنی است اما مهم‌تر از تربیت نیروی انسانی، برنامه‌ریزی برای استفاده و به کار گرفتن و حفظ آن‌ها در بازار کار است.

بزرگداشت روز مهندس با محوریت تعامل صنعت و دانشگاه و ارائه تجربیات کارآفرینی توسط کارآفرینان برتر استان همدان برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه