رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

آغاز فعالیت بنیاد کار ایران با حضور تشکل‌های بخش خصوصی

بنیاد کار ایران به عنوان یک سازمان مردم‌ نهاد با معرفی غلامرضا عباسی به عنوان دبیرکل، با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آغاز به کار کرد.

09 اسفند 1395
کد خبر : 7284
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سازمان غیر دولتی کار ایران مجموعه‌ای مردم نهاد است که در چارچوب قوانین و مقررات کشور در مضامین مرتبط با حوزه کسب و کار از امروز رسماً آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش غلامرضا عباسی به عنوان دبیرکل بنیاد کار ایران در حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی معرفی شد که یکی از اهداف مهم آن ایفای نقش حمایتی در حوزه کسب و کار در قالب سازمان مردم نهاد غیردولتی است.

در این مراسم معارفه، نهادینه‌سازی فرهنگ کار با الهام از شعائر اسلامی، همکاری با شرکای اجتماعی در راستای ثبات اقتصادی کشور، ارائه راهکارهای مناسب به دولت و مسئولان در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری کار و تولید از دیگر اهداف این بنیاد اعلام شد؛ همچنین شناسایی و سطح‌بندی فعالیت‌های گروه‌های کارگری و کارفرمایی، حوزه‌های کسب و کار، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌های فنی و تخصصی حوزه کسب و کار در کنار تجزیه و تحلیل فضای کسب و کار و رصد نارسایی‌ها در کنار یافتن راهکارهای مناسب و پیشنهاد آن به مراجع تصمیم‌گیر از محورهای فعالیت بنیاد کار ایران خواهد بود.

بر اساس اعلام مسئولان این بنیاد، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کسب و کار، شرکت‌ها، موسسات مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی امکان عضویت در آن را خواهند داشت و در کنار آن سایر سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کسب و کار و سایر شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان عضویت دارند.

موضوعات :
در همین رابطه