رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در شورای گفت‌وگوی استان اردبیل عنوان کرد

بهبود مراودات تجاری ایران و آذربایجان

حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل آخرین شرایط اقتصادی این استان را تشریح کرد.

17 اسفند 1395
کد خبر : 7432
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهلمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان اردبیل با حضور استاندار و رئیس اتاق اردبیل برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران در این نشست گفت: به تعبیر فعالان بخش‌خصوصی مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان بهبود یافته است.

حسین پیرموذن تصریح کرد: امسال اقدامات مطلوبی برای توسعه روابط تجاری با آذربایجان صورت گرفته ازجمله اعزام هیئت تجاری از اردبیل به روسیه و آذربایجان را می‌توان نام برد. هفته قبل نیز هیئت ۱۰۰ نفری از آذربایجان به ایران سفر کرده و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ‌آذربایجان دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته است.

رئیس اتاق اردبیل یادآور شد: اردبیل به‌عنوان استان معین واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه‌گذاری مشترک دارند انتخاب‌شده و قرار است مطالعات و برآوردهای لازم در این خصوص صورت بگیرید. امیدواریم در سال آینده چند مورد سرمایه‌گذاری آذری‌ها در اردبیل محقق شود.

رئیس اتاق اردبیل با تاکید بر ‌ضرورت تحقق طرح کشت فرا سرزمینی گفت: در سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران می‌توان به این موضوع پرداخت.

پیرموذن همچنین در خصوص اقدامات حمایت از بخش تولید در استان اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کمک به واحدهای تولیدی در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به حذف مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی، ضروری است سرمایه‌گذاران از این فرصت طلایی استفاده کنند.

مطالبات پیمانکاران در استان اردبیل تا آخر اسفندماه پرداخت می‌شود

استاندار اردبیل در این نشست نقش اتاق بازرگانی اردبیل را در اعزام و پذیرش هیئت‌های اقتصادی مهم ارزیابی و از فعالیت‌های اتاق اردبیل در برگزاری منظم و مستمر شورای گفتگو تقدیر کرد.

مجید خدابخش گفت: پیمانکارانی که در استان از دولت مطالبه دارند تا آخر اسفند مطالبات خود را دریافت و برای پرداخت حق‌وحقوق کارگران خود اقدام می‌کنند.

خدابخش افزود: دولت تدبیر و امید برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد اقدامات مؤثری انجام داده و در استان اردبیل شاهد خارج شدن 295 طرح و واحدهای تولیدی از رکود هستیم.333 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای این طرح ها پرداخت شده است.

استاندار اردبیل، ساماندهی کسب‌وکار در دولت را قابل‌تحسین دانست و گفت: این دولت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی روی کار آمد و تا حدودی مشکلات پیش روی اقتصاد را مرتفع و با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گره کور اقتصادی را در کشور باز کرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: حضور هیات اقتصادی و  تجاری باکو در استان اردبیل علاوه بر توسعه مراودات اقتصادی، بستر مناسبی را برای اشتغال‌زایی در استان فراهم و اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به اصلاندوز را هم تثبیت کرده است. همچنین هیات تجاری روسی از آرتا جوجه اردبیل بازدید کرد و مقرر شد روزانه 100 تن گوشت مرغ از استان به روسیه صادر شود.

خدابخش رفع مشکلات کارگران ذوب‌آهن اردبیل را ضروری دانست و افزود: پیگیر رفع مشکلات موجود در کارخانه ذوب‌آهن استان اردبیل هستیم و تلاش می‌کنیم حق‌وحقوق کارگران پرداخت شود.

خدابخش گفت: تعطیلی کارخانه روغن نباتی اردبیل هیچ توجیهی ندارد چراکه دولت برای فعال کردن واحدهای راکد، تسهیلات قابل‌توجهی را ارائه و این کارخانه هم می‌تواند با دریافت تسهیلات بانکی فعالیت خود را از سر بگیرد.

موضوعات :
در همین رابطه