میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق اردبیل عنوان کرد

بورسیه تحصیلی 1700 دانشجو و دانش‌آموز از سوی جامعه نیکوکاری ابرار

همایش اهدای بورس تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان مستعد اردبیلی از سوی جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران در اتاق اردبیل برگزار شد.

21 اسفند 1395
کد خبر : 7526
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش اهدای بورس تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان مستعد اردبیلی از سوی جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران در اتاق اردبیل برگزار شد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در این همایش گفت: در حال حاضر در 25 استان کشور، اتاق‌های بازرگانی موفق شده‌اند هزار و 700 دانش‌آموز و دانشجوی مستعد تحصیل را تحت بورسیه قرار دهند.

علی‌اصغر خامنوی در همایش اعطای بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش جامعه نیکوکاری ابرار اتاق اردبیل گفت: در گرامی داشت هفته احسان و نیکوکاری خوشحال هستیم که در جمع انسان‌های خیرخواه در اردبیل با محوریت موضوع خیرخواهی و خیراندیشی گرد هم آمدیم تا بتوانیم به اهداف خیرخواهانه خود دست پیدا کنیم.

خامنوی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار مستقر در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده و با حمایت هیئت نمایندگان در دوره جدید فعالیت خوبی را در پیش‌قدمی کار نیک و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت در انجام مسئولیت اجتماعی عهده‌دار شده است.

خامنوی بابیان اینکه قرار است در همه استان‌ها این مجموعه خیرخواهانه شکل گیرد دومین اولویت این مجموعه را اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه ساکنان مناطق روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: ما طرحی را در 10 روستای خراسان جنوبی اجرا کردیم که در صورت مثبت بودن نتایج این طرح در سایر استان‌ها نیز این طرح را تقویت خواهیم کرد.

راه‌اندازی شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری در کشور

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: باهدف هم‌افزایی مؤسسات خیریه و نیکوکاری از ابتدای امسال سعی در راه اندازی شبکه ملی مؤسسات و نهادهای نیکوکاری داشتیم به‌طوری‌که تاکنون 91 موسسه به عضویت این شبکه ملی درآمده‌اند تا شفافیت و رویکرد درست و منطقی این مجموعه‌های خیرخواهانه موردتوجه قرار گیرد.

خامنوی راه‌اندازی مرکز آموزش جامعه نیکوکاری، اعطای بورسیه تحصیلی، توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت و ارائه مهارت‌های تحصیلی و زندگی را برای دانش آموزان و دانشجویان از اولویت‌های این مجموعه اعلام کرد و اظهار داشت: ما در همه اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و شهرستان‌ها سعی داریم تا در قالب جامعه نیکوکاری ابرار همچنان دانش آموزان مستعد را در بهترین شرایط موردحمایت قرار دهیم.

 مجتمع کارآفرینی جامعه نیکوکاری ابرار در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار اردبیل گفت: با کلنگ زنی مجتمع کارآفرینی، جامعه نیکوکاری ابرار اردبیل باهدف ایجاد فرصت‌های آموزش و کارآفرینی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بهروز پورسلیمان در همایش اعطای بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش جامعه نیکوکاری ابرار اتاق اردبیل اظهار کرد: ما در قالب این مجموعه خیریه دانش آموزان و دانشجویان مستعد را در مقطع دوره دوم متوسطه، پیش‌دانشگاهی و دانشجویان تحت پوشش قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: پارلمان بخش خصوصی در یک اقدام خداپسندانه و باهدف جلب رضایتمندی عموم هم‌وطنان اقدام به راه‌اندازی جامعه نیکوکاری ابرار در حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کرده است.

نائب رئیس اتاق اردبیل افزود: از سه سال قبل ما با سه هدف حمایت تحصیلی از دانشجویان و دانش آموزان و همچنین کارآفرینی و اشتغال‌زایی این مجموعه نیکوکاری را راه‌اندازی کردیم.

پورسلیمان بیان داشت: بنیاد کودک در استان اردبیل با پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌داد که ما نیز در قالب جامعه نیکوکاری ابرار موفق شدیم 60 نفر از دانش آموزان و دانشجویان مستعد را شناسایی و نسبت به اعطای بورسیه تحصیلی آن‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: 3 نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا و از دانشگاه‌های معتبر پذیرفته‌شده‌اند و 12 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و ما با ترسیم چشم‌اندازی شایسته در اتاق اردبیل سعی می‌کنیم تا حمایت‌های جدی را از این نسل شایسته و آینده‌ساز کشور انجام دهیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اردبیل از تأمین چهار قطعه زمین در شهرک صنعتی اردبیل برای راه‌اندازی مجتمع‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر با اهداف ایجاد مشاغل خانگی و بازاریابی کارگاه‌های آموزش و تولید، حرفه‌های مختلف موردتوجه قرار گیرد تا در کنار تحصیل فرصت‌های اشتغال این دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت فراهم آید.

پورسلیمان از مساعدت و همکاری کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، امور اجتماعی استانداری و شهرداری قدردانی کرد و گفت: از دولت انتظار می‌رود با اشتغال‌زایی و بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید گام‌های مؤثرتری را در این حوزه برداشته و نسبت به انجام‌وظیفه خطیر خود در حوزه اجتماعی به‌ویژه ایجاد فرصت‌های اشتغال ورود پیدا کنند.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و کشوری، دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های تحت حمایت جامعه نیکوکاری ابرار برگزار شد از 54 نفر دانش‌آموز و دانشجوی ممتاز تجلیل شد.

موضوعات :
در همین رابطه