رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه

نخستین کنفرانس ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفت و گاز برگزار می‌شود

اولین کنفرانس ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی توسط انجمن علمی تخصصی محیط‎های متخلخل (اینترپور ایران)، دوم تا چهارم اردیبهشت سال جاری، در سالن همایش‎های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

20 فروردین 1396
کد خبر : 7835
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
اولین کنفرانس ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی توسط انجمن علمی تخصصی محیط‎های متخلخل (اینترپور ایران)، دوم تا چهارم اردیبهشت سال جاری، در سالن همایش‎های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

سکوی نفتی سروش - عکس: شانا، عبدالرضا محسنی

اولین کنفرانس ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی توسط انجمن علمی تخصصی محیط‎های متخلخل (اینترپور ایران) و با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت، فدراسیون صنعت نفت ایران و انجمن صنفی مهندسی شیمی، دوم تا چهارم اردیبهشت سال جاری، در سالن همایش‎های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

داود امیراحمدی، دبیراجرایی این کنفرانس اعلام کرد: در این کنفرانس علاوه بر ارایه مقالات تخصصی برای اولین بار تمهیداتی اندیشیده شده است تا شرکت‌های تخصصی تولید کننده نفت و گاز در فضایی علمی و با رویکرد فن‌آورانه فرصت‌های پروژه‌های در دست اقدام در زمینه ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفت و گازی را در میزگردهای تخصصی به اطلاع حاضران برسانند.

به گفته امیراحمدی، این میزگردهای تخصصی در 7 محور برنامه‌ریزی شده است و شرکت‌های اروندان، مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره و توسعه و مهندسی نفت هدایت و راهبری میزگردها را بر عهده خواهند داشت.

براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده، در روز اول کنفرانس و در برنامه بعد از ظهر شرکت‌های مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، توسعه و مهندسی نفت و نفت و گاز پارس در چهار میزگرد تخصصی، پذیرای محققین و صنعت‌گران داخلی و خارجی خواهند بود.

همچنین شرکت مناطق نفت خیز جنوب، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت درکشور، چالش‌های ازدیاد برداشت در مخازن ایران و پیش‌گیری و کنترل آب زدگی و گاز زدگی را به منظور ارائه راه حل ازسوی شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی در میزگرد تخصصی که با حضور مدیران ارشد این مجموعه و شرکای فن آورانه ایشان برگزار خواهد شد، مطرح خواهند کرد.

علاوه بر این، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد خود، فرصت‌های فن‌آورانه ازدیاد و بهبود برداشت با رویکرد مدیریت پایه مخزن و مدیریت مخازن گازی میعانی را با حضور کارشناسان خبره و برجسته این حوزه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد و شرکت های متن و نفت و گاز پارس هم در پنل‌های تخصصی جداگانه موضوعات "غربالگری روش های ازدیاد برداشت" و "مدیریت مخازن گاز میعانی" را با رویکرد معرفی پروژه‌های میدان محور و ارائه نوین‌ترین روش‌های ازدیاد و بهبود برداشت بررسی خواهند کرد.

در روز دوم کنفرانس نیز، شرکت نفت و گاز اروندان فرصت‌های فن‌آورانه ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفتی در زمینه کنترل آسفالتین و پایداری تولید را مطرح خواهد کرد، در ادامه شرکت نفت فلات قاره چالش‌های ازدیاد برداشت در فرا ساحل را مورد بررسی قرار خواهد داد و در پایان، میزگرد هفتم با محوریت توسعه پایدار و ذخیره‌سازی گازهای گلخانه‌ای با رویکرد ازدیاد برداشت و با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

از تمام شرکت‌های E&P داخلی و خارجی مورد تایید وزارت نفت دعوت می‎شود تا با حضور درکنفرانس، میزگردهای تخصصی و نمایشگاه جانبی در نظر گرفته شده توانمندی‌های فن‌اورانه خود را در معرض دید افکار عمومی قرار دهند و با مشارکت حداکثری در میزگردهای تخصصی نسبت به ارایه راه حل‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای پروژه‌های فن‌اورانه محور اقدام کنند.

دبیرخانه کنفرانس مستقر در پژوهشگاه صنعت نفت آماده پاسخ گویی سوالات است.

در همین رابطه