میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کاشان خبر داد

فعالیت 2 هزار واحد صنعتی در کاشان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، توسعه صنعتی کاشان را خوب ارزیابی کرد و از فعال بودن 2 هزار واحد صنعتی در این منطقه خبر داد.

23 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8370
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، توسعه صنعتی کاشان را خوب ارزیابی کرد و از فعال بودن 2 هزار واحد صنعتی در این منطقه خبر داد.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان و رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در مراسم افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات در اتاق کاشان گفت: بعد از برجام تلاش کردیم هیات‌های اقتصادی خارجی را به صورتی هدفمند به این شهر بیاوریم، به گونه‌ای که در چند مورد، کارخانجات خارجی حدود 200 میلیون دلار مواد اولیه و ماشین آلات را به صورت اعتباری و بدون تضمین بانکی در اختیار تولیدکنندگان ما قرار دادند.

محمود تولایی، توسعه صنعتی در کاشان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حدود دو هزار واحد صنعتی پویا و فعال با پروانه بهره برداری در این منطقه وجود دارد.

تولایی با بیان اینکه رتبه کاشان به لحاظ حجم دلاری صادرات از 15 استان کشور بالاتر است، افزود: علی رغم اینکه در کاشان گمرک واردات وجود ندارد، اقدامات گمرکی واردات و بعضاً واردات موقت و حتی صادرات در این شهر انجام می‌شود و از این لحاظ جایگاه مناسبی داریم.

وی در خصوص پیشینه و سابقه تجارت خارجی در کاشان تصریح کرد: کاشان از دیرباز در کسب و کار بویژه در بخش صادرات جایگاه خوبی داشته است.

این فعال اقتصادی افزود: بنا به گزارش رئیس گمرک کاشان، در فروردین ماه سال جاری با وجود تعطیلات زیاد، برای مراجعه کنندگان، حدود دو برابر سال گذشته برگ سبز صادراتی صادر شده است.

تولایی با بیان اینکه اتاق کاشان در شمال استان اصفهان در خدمت فعالان اقتصادی است، افزود: این اتاق با قدمت بیش از 140 آل، یکی از مراکز مبادلات بین المللی تجاری بوده است که وجود سرای گمرک با قدمت بیش از 200 سال در مبادی بازار کاشان گویای این موضوع است.

وی در ادامه تأکید کرد: فرش و گلاب دو محصولی است که در تولید و صادرات آن رتبه یک را در کشور داریم و این محصولات در هرجایی که تولید شود معمولاً با نام کاشان صادر  می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه