رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

وابسته بازرگانی سفارت اتریش در نشست با رئیس اتاق یاسوج

مشتاق کشف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان‌های ایران هستیم

رئیس اتاق یاسوج با وابسته بازرگانی سفارت اتریش در تهران دیدار کرد.

11 خرداد 1396
کد خبر : 8660
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یاسوج با وابسته بازرگانی سفارت اتریش در تهران دیدار کرد. در این نشست گسترش روابط و بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین تجار کهگیلویه و بویراحمد و اتریش مورد مذاکره قرار گرفت، همچنین از سفیر، رایزن اقتصادی و وابسته بازرگانی این کشور به‌صورت رسمی دعوت شد تا از نزدیک استعدادها و توانایی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده کنند.

وابسته بازرگانی سفارت اتریش در ایران، در این دیدار گفت: ما درسفارت، مشتاق کشف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان‌های مختلف ایران در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تجارت هستیم. در همین راستا نیز ارتباطات بسیار خوبی با برخی ازاستان‌ها برقرار کرده‌ایم.

یوهانا براینس برگر با اشاره به سفرهای اخیر خود به استان‌های مختلف کشور، گفت: در چند ماه اخیر برای گسترش همکاری‌های مشترک با استان‌های مختلف ایران به شش استان این کشور سفر و از نزدیک ظرفیت‌های آن‌ها را مشاهده و بررسی کرده‌ایم.

براینس برگر اظهار کرد: این نشست گام اول و شروع خوبی برای ارتباطات ما با استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. برای گسترش همکاری‌های مشترک، علاقه‌مند دیدار ازکهکلویه و بویر احمد هستیم، تا از نزدیک شاهد توانایی و استعدادهای این استان باشیم. هیات‌های تجاری اتریشی را نیز خواهیم آورد و در دیدارهای رو درروی تجار، می‌توانیم به نتایج خوبی در جهت همکاری‌های مشترک برسیم.

وی تصریح کرد: اطلاعات شرکت‌ها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و همچنین لیست پروژه‌های مهم این استان را که به ما معرفی کرده‌اید، در اختیار هیات‌ها و شرکت‌های اتریشی مشتاق به سرمایه‌گذاری در ایران قرار خواهیم داد.

براینس ابراز امیدواری کرد: ارتباطات تجاری خوبی میان تجار و سرمایه‌گذاران اتریش با استان کهگیلویه و بویراحمد برقرار شود و این نشست به نتایجی اثرگذار و مثبت در آینده‌ی نزدیک برسد.

تأکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و اتریش

رئیس اتاق یاسوج در این دیدار گفت: بعد از برجام شرایط جدیدی در کشور ما ایجادشده است. انتخابات هفته گذشته نیز ثابت کرد ملت ایران به دنبال ارتباطات بین‌المللی گسترده‌تر با دنیا هستند.

جبار کیانی پور افزود: اتاق یاسوج معتقد است باید به دولت  در دیپلماسی خارجی کمک کنیم. ارتباطات بخش خصوصی دو کشور است که می‌تواند شرایط  ارتباطات خوب را در حوزه منافع مشترک ایجاد کند.

کیانی پور با اشاره به سابقه روابط دو کشور، گفت: در سال 94 شاهد حضور یک هیات بزرگ اتریشی به سرپرستی رئیس‌جمهور این کشور در ایران بوده‌ایم. در سال 95 نیز هیاتی به سرپرستی رئیس اتاق  ایران در اتریش حضور یافتند که تفاهم‌نامه‌های تجاری و اقتصادی خوبی میان دو کشور، بخصوص در زمینه احیای پوشش‌های بیمه‌ای در حوزه صادرات، ردوبدل شد.

وی افزود: در راستای این سندهای همکاری می‌توان از فرصت‌های به وجود آمده استفاده و استان را در حوزه‌های اقتصادی به تجار و سرمایه‌گذاران اتریشی معرفی کنیم.

رئیس اتاق یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: این استان با داشتن تنها یک درصد از مساحت کل کشور، استانی قدرتمند و غنی است.  ۲۰ درصد نفت، ۱۰ درصد آب و ۹ درصد از جنگل‌های کشور را در اختیار دارد. منابع طبیعی سرشار، اکو توریسم و ژئوتوریسم فوق‌العاده زیبای استان موجب شده است یاسوج، مرکز این استان را، پایتخت طبیعت ایران نام‌گذاری کنند.

کیانی پور گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های خوب کهگیلویه و بویراحمد نام برد و گفت: وجود بیش از 2 هزار گونه گیاهی که بالاتر از ۵۰۰ گونه آن دارویی است، فرصت بسیار خوبی برای تجارت بین دو کشور در خصوص داروهای گیاهی است. در این حوزه و محصولات ارگانیک و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی با پایه‌ی گیاهان دارویی، می‌توانیم ارتباط‌های تجاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقلیم چهارفصل کهگیلویه و پتانسیل‌های باغبانی و جالیزی این استان، گفت: وجود تاکستان‌های فراوان، محصولات باغی و گلخانه‌ای و همچنین محصولات پایین‌دستی نفت و گاز در مناطق گرمسیری این استان  نیز از استعدادهای خوب کهگیلویه و بویراحمد است.

کیانی پور بیان کرد: تقاضا داریم هیات‌های تجاری و اقتصادی که از اتریش به ایران می‌آیند تنها در پایتخت متمرکز نشوند. ظرفیت‌های بقیه استان‌ها را نیز از نزدیک ببینید چراکه استان‌های ایران فرصت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و تجارت دارند.

موضوعات :
در همین رابطه