رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سامانه ثبت نام واحدهای متقاضی برای دریافت تسهیلات راه‌اندازی می‌شود

اجرای طرح رونق تولید با دو پیش‌شرط از هفته آینده

طرح رونق تولید که سال گذشته با اعطای وام به واحدهای کوچک و متوسط اجرا شد، در سال جاری نیز با شرایط جدید به اجرا درمی‌آید.

12 خرداد 1396
کد خبر : 8678
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت واحدهای تولیدی به شرط افزایش 10 درصدی تولید و افزایش 10 درصدی اشتغال می‌توانند از تسهیلات تولید بهره ببرند.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: امسال طرح رونق تولید با شرایط جدید افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال به واحدها اعطا می‌شود.

وی در زنجان، اظهار کرد: صنعت را در دوره‌ای از زمان تحویل گرفتیم که رشد منفی ۱۰.۵ درصدی و معدن رشدی حدود منفی یک یا ۲ درصدی داشت و رشد بخش کسب و کار در حد صفر بود ولی با امیدی که مردم در سال ۹۲ در انتخابات ایجاد کردند و خواستار اصلاحات و تغییر و تحول در جامعه شدند و با تلاش‌هایی که رئیس‌جمهور انجام داد، رشد سرمایه‌گذاری صنعتی که منفی ۴۱ درصد بود در سال ۹۳ به صفر رسید و پس از آن بهبود یافت.

وی افزود: بنا بر آماری که بانک مرکزی ارائه کرده، پارسال رشد اقتصاد ۸.۳ درصد و رشد صنعت ۶.۵ درصد بوده است و در اغلب زمینه‌های صنعتی به جز بخش مصالح ساختمانی که رکود داشت، رشد داشته‌ایم و از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به خصوص سیمان خواسته شده تا بازارهای جدیدی برای صادرات پیدا کنند تا مشکلات ناشی از کاهش صادرات در سال‌های اخیر و کاهش مصرف داخلی جبران شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ برنامه راهبردی را در بخش صنعت اعلام کردیم و این برنامه جهت‌دهی اینکه چگونه رشد کنیم و توسعه در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی را مشخص می‌کرد و خدمات وابسته به تولید است، به طوری که اگر صنعت توسعه یابد خدمات نیز رونق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قبل از انتخابات برخی در صدد سیاه‌نمایی با اعلام تعطیلی برخی واحدها بودند، گفت: در ابتدای کار دولت ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی متوقف بودند که با اقداماتی که انجام شد بیش از ۵۵۰۰ واحد راه‌اندازی شد و فقط در سال گذشته نیز ۵۴۰۰ طرح تکمیل شد.

وی افزود: باید توجه داشت که صنعتی که با پیشرفت صنعت دنیا پیشرفت نکند محکوم به فنا است و در تعطیلی برخی واحدها واگذاری‌های نادرست نیز نقش داشت.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس تکلیفی که ستاد اقتصاد مقاومتی برای این وزارتخانه مشخص کرده در سال جاری باید شش‌هزار واحد تعیین تکلیف شوند که در این صورت ۷۰ هزار شغل ایجاد می‌شود و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ۴۰ هزار اشتغال دیگر نیز به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید، اظهار کرد: بر اساس خواست رئیس‌جمهور با تصویب این طرح از واحدهای کوچک و متوسط حمایت بیشتری به عمل آمد، به طوری که در سال گذشته در بخش صنعت ۱۲ هزار واحد و در بخش خدمات و کشاورزی ۱۳ هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند و استارت طرح رونق برای سال جدید با شرایط افزایش حداقل ۱۰ درصد رشد تولید و اشتغال، زده شده است.

این مسئول یادآور شد: انتظار داریم که امسال ۲۰ درصد افزایش صادرات را داشته باشیم و این میزان در برخی بخش‌ها به ۵۰ درصد نیز برسد و باید بدانیم که صنعت فقط با پول آباد نمی‌شود و مدیریت و دلسوزی هم نیاز دارد.

آغاز به کار سامانه طرح رونق تولید تا هفته آینده

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا هفته آینده سامانه طرح رونق تولید آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی استان زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی باید مستمر و ادامه‌دار باشد و این‌گونه است که واحدهای تولیدی می‌توانند روی پای خود بایستند.

این مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، نخستین بند سیاست‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به موضوع ادامه طرح رونق تولید اختصاص دارد.

وی افزود: اجرای طرح رونق تولید برای ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط ابلاغ شده است که هفت‌هزار مورد از این تسهیلات به واحدهای کوچک اختصاص می‌یابد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: سهم واحدهای ومتوسط از تسهیلات طرح رونق تولید یک‌هزار مورد بوده و دو هزار فقره تسهیلات نیز به واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعطا می‌شد. همچنین همه زیرساخت‌های طرح رونق تولید فراهم شده است و سامانه مخصوص این طرح طراحی شده و طبق جلسات برگزار شده با بانک مرکزی موافقت‌های لازم برای اعطای تسهیلات اخذ شده است.

وی افزود: تا اواخر هفته آینده سامانه طرح رونق تولید فعال می‌شود تا واحدهای متقاضی از طریق کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در همین رابطه