رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق ایران و چین تاکید کرد

ضرورت تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو جاده ابریشم

چهارمین کنفرانس بین‌المللی تجاری و سرمایه‌گذاری اتاق‌های بازرگانی در شیان چین برگزار شد و رئیس اتاق ایران و چین هم در این کنفرانس سخنرانی کرد.

17 خرداد 1396
کد خبر : 8745
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین کنفرانس بین‌المللی تجاری و سرمایه‌گذاری اتاق‌های بازرگانی در شیان چین برگزار شد و رئیس اتاق ایران و چین در این کنفرانس سخنرانی کرد.

اسدالله عسگراولادی از مهم‌ترین مشکلات تجار ایرانی را عدم آگاهی کافی به قوانین حقوقی و اطلاع از حق قانونی خود اعلام و بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بخشهای حقوقی تأکید کرد.

رئیس اتاق ایران و چین ایجاد مکانیسمی برای آگاهی دادن به تجار دو کشور در خصوص مباحث حقوقی و روال پیگیری آن از طریق ایجاد نهادهای منطقه‌ای حقوقی را خواستار شد.

عسگراولادی همچنین در میزگرد کنفرانس اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی جاده ابریشم در حاشیه کنفرانس مذکور، با اشاره به مواضع بخش‌خصوصی ایران در مورد ابتکار یک جاده-یک کمربند، گام اول در اجرای این طرح را شناخت بیشتر کشورهای همکار با برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اقتصادی دانست.

وی بر مبادله اطلاعات بین کشورهای عضو جاده ابریشم تأکید و آن را راهی برای توسعه و گشودن دریچه‌ای جدید به‌سوی تجارت بین‌المللی دانست.

رئیس اتاق ایران و چین با تأکید بر انتقال اطلاعات به فعالان اقتصادی و افزایش آگاهی‌ آن‌ها به‌منظور کاهش مشکلات تجاری فعالان اقتصادی دو طرف، پیشنهاد ایجاد کمیته‌های کاری برای اتاق‌های بازرگانی هر کشور به‌منظور معرفی ظرفیت‌ها و تعریف مشخص از همکاری‌های فی‌مابین را مطرح کرد.

عسگراولادی همچنین از آمادگی ایران برای برگزاری نشست‌های دوره‌ای شورای بازرگانی جاده ابریشم خبر داد.

 همزمان با این کنفرانس، نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم با حضور کشورهای خارجی و شرکت‌های داخلی چین بازگشایی شد.

این نمایشگاه به مدت سه روز در شیان پابرجاست و پاویون ایران هم با مدیریت اتاق ایران و چین در زمینه‌های صنایع‌دستی، فرش، مواد غذایی و زعفران و خشکبار پذیرای بازدیدکنندگان است.

در همین رابطه