رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

در نشست اعضای کمیسیون گردشگری با رئیس اتاق ایران مطرح شد

ضرورت راه‌اندازی صندوق توسعه گردشگری سلامت

اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران در دیدار با رئیس پارلمان بخش‌خصوصی و نایب‌رئیس اتاق ایران گزارشی از عملکرد فعالیت‌های خود ارائه دادند.

22 خرداد 1396
کد خبر : 8797
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش در دیدار با رئیس اتاق ایران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت خود بر پیگیری راه‌اندازی صندوق توسعه گردشگری سلامت از سوی دولت تأکید کردند.

طبق گزارش اعضای این کمیسیون، گردشگری سلامت به عنوان اولویت اول نسبت به سایر ابعاد گردشگری، نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت است که در این رابطه، راه‌اندازی صندوق توسعه گردشگری سلامت می‌تواند مثمرثمر باشد.

در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارائه شد که بر این اساس سه گام باهدف ارتقای سطح گردشگری از سوی کمیسیون تعریف شده است. این گام‌ها شامل توسعه بومی و محلی، توسعه ملی و منطقه‌ای و توسعه بین‌المللی می‌شود. این کمیسیون با ایجاد شش کارگروه به مشارکت در رویدادهای ملی گردشگری، بازبینی قوانین سرمایه‌گذاری، توجه به تحقیق و توسعه علمی گردشگری و افزایش ارتباط با نهادهای سیاسی و اجرایی پرداخته است.

در این دوره، کمیسیون گردشگری تاکنون برای پیشبرد برنامه‌های خود تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت پارسیان هوشمند در ارتباط با رتبه‌بندی و رقابت‌پذیری، شرکت خزر روس روسیه، دانشگاه مازندران و گروه هتل‌های هما امضا کرده است.

کمیسیون گردشگری در حال حاضر به عنوان عضو شورای راهبردی گردشگری سلامت، کمیته مشترک اتاق ایران و سازمان میراث فرهنگی، کانون ملی هماهنگی گردشگری، شورای عالی سیاست‌گذاری گردشگری و کمیته گردشگری اتاق اکو شناخته می‌شود.

در این جلسه قطعی شدن حضور کمیسیون در جلسات تدوین و تخصیص بودجه سازمان میراث فرهنگی و عضویت در دو کارگروه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان دستاوردهای کمیسیون گردشگری مطرح شد.

در این نشست غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران تصریح کرد: سرمایه‌های طبیعی ایران زیاد است ولی مورد غفلت واقع شده‌ است. کمیسیون گردشگری می‌تواند در این رابطه با برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌های مختلف قدم‌های مؤثری بردارد.

محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران، کمیسیون‌ها را به عنوان مراکز تولید فکر توصیف کرد و گفت: کمیسیون گردشگری توانست با معیارهایی که از قبل تعیین شده بود، رتبه اول را به خود اختصاص دهد. امیدواریم که با تعیین شاخص‌های جدید هم این کمیسیون بتواند رتبه خوبی به دست آورد.

در همین رابطه