رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران

بانک‌ها با تزریق منابع ارزی و ریالی، به تولید کمک کنند

حسین پیرمؤذن گفت: در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همچنان انتظار این است تا بانک‌های عامل، صاحبان تولید و سرمایه را با تزریق منابع ارزی و ریالی کمک کنند.

27 خرداد 1396
کد خبر : 8874
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین پیرمؤذن، عضو هیأت رئیسه اتاق ایران، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل با بیان اینکه به همت دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر با سعه صدر استاندار اردبیل، مسؤولان و همراهی بانک‌های عامل موانع و مشکلات تولید در حال برطرف شدن است، تصریح کرد: در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همچنان انتظار این است تا بانک‌های عامل، صاحبان تولید و سرمایه را با تزریق منابع ارزی و ریالی کمک کنند.

پیرمؤذن گفت: ما برای خروج از رکود در بخش‌های مختلف تولید راهی جز حمایت از تولید داخلی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین از بین بردن قوانین مزاحم نداریم که در این زمینه انتظار می‌رود در سال‌جاری استان اردبیل آغازگر حرکتی باشد تا یک تحول جدی و زیربنایی در این حوزه اتفاق بیفتد.

پیرمؤذن افزود: سخت‌گیری‌ها و مانع تراشی بانک‌های عامل هیچ دردی را دوا نمی‌کند بلکه ما به یقین شاهد بدتر شدن وضعیت تولید و اشتغال خواهیم بود که انتظار می‌رود در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حرکت‌های حمایتی از این بخش با همراهی بانک‌ها، بیمه‌ها و مالیات به انجام برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بانک‌های عامل در سال‌جاری تمام همت و تلاششان را انجام دهند تا با کمک واقعی به صاحبان تولید آنها را در توانمندسازی و پشتیبانی واقعی کمک کرده و سعی و تلاششان بر این باشد تا بدون در نظر گرفتن برخی از معوقات و یا استمهال آنها، زمینه بهره‌مندی صاحبان واحدهای تولیدی را از تسهیلات جدید فراهم کرده و سعی و تلاششان بر کاهش موانع باشد.

وی ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در مناطق محروم و روستایی را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد تلاش همه دستگاه‌ها در حمایت از صاحبان تولید است تا در این مناطق روی پای خود ایستاده و بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

ساماندهی سیمای شهرک‌های صنعتی

پیرمؤذن در بخش دیگری از این نشست به وضعیت نامناسب شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از نظر سیما و منظر و نظافت عمومی اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

رئیس اتاق اردبیل گفت: در مقایسه با سایر شهرک‌های صنعتی در استان‌های کشور، وضعیت شهرک‌های صنعتی در اردبیل از لحاظ سیمای ظاهری و بهداشتی چندان شرایط مطلوبی ندارند که انتظار می‌رود در این زمینه متولیان امر همتی مضاعف برای بهبود سیمای شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به عنوان مراکز تولید و رونق اقتصادی داشته باشند.

در همین رابطه