رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در شورای گفت و گو عنوان کرد

مراودات اقتصادی بین‌المللی کمتر از ظرفیت‌های موجود است

بیست و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق سمنان برگزار شد.

10 تیر 1396
کد خبر : 8925
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق سمنان در این نشست با تأکید بر اهمیت ارتباطات بین‌المللی برای فعالیت اقتصادی گفت: ارتباط مناسب در حوزه اقتصاد بین‌المللی مهم است و همه رقبا تمام سعی خود را می‌کنند تا در عرصه بین‌المللی حضور داشته باشند.

علی‌اصغر جمعه‌ای مراودات اقتصادی بین‌المللی کشور را نسبت به ظرفیت‌های موجود کمرنگ ارزیابی کرد و گفت: مواردی همانند قراردادهای بین‌المللی، تعرفه‌های ترجیحی و عدم حضور ایران در سازمان تجارت جهانی باعث شده که فضای تجاری بین‌المللی برای فعالان اقتصادی ایرانی دشوار باشد.

جمعه‌ای تولید کالاهای ایرانی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صاحبان صنایع ثابت کرده‌اند که بسیاری از کالاهای ایرانی توان صادرات داشته و در بازارهای جهانی قابل‌ رقابت هستند.

رئیس اتاق سمنان معتقد است که فعالان اقتصادی ایرانی باید از امتیازات بین‌المللی همانند دیگر کشورها استفاده کنند تا حضور پررنگ‌تری در بازارهای هدف داشته باشند.

جمعه‌ای تفکیک وزارتخانه‌ها را دغدغه‌ این روزهای فعالان اقتصادی خواند و گفت: ادغام وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت شتاب‌زده و بدون کارشناسی بود، حال تفکیک آن‌‌ها هم بسیار عجولانه است.

در این نشست استاندار سمنان هم با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی گفت: سهمیه سال 96 استان سمنان از این تسهیلات با افزایش 2 برابری به 9 هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا خباز افزود: سهمیه استان از تسهیلات رونق تولید در سال 95، چهار هزار و 600 میلیارد ریال بود که این رقم با دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای سال 96، رشد 2 برابری دارد.

خباز بیان کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی، تسهیلات رونق تولید در سال 96، علاوه بر بخش صنعت، معدن و کشاورزی، به سایر بخش‌ها ازجمله گردشگری و خدمات نیز پرداخت می‌شود.

استاندار سمنان، شمار بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات را 24 بانک و موسسه اعلام کرد و گفت: تسهیلات رونق تولید در سال 95، توسط 14 بانک و موسسه استان سمنان به بخش خصوصی پرداخت شد.

استاندار سمنان، از امکان تقسیط مجدد بدهی‌های مالیاتی واحدهای تولیدی استان در طرح رونق تولید خبر داد و گفت: در این طرح بدهی مالیات قطعی شده واحدهای کوچک و متوسط به‌صورت پلکانی و طبق برنامه مشخص تقسیط خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه