رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در اتاق اصفهان برگزار می‌شود

سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی 24 تیر با هدف گسترش تجارت الکترونیک در اتاق اصفهان برگزار می‌شود.

20 تیر 1396
کد خبر : 9163
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان از برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی 24 تیر در اتاق اصفهان خبر داد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در نشست خبری سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در اصفهان تصریح کرد: هدف از برگزاری کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان این است که صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی در حوزه تجارت الکترونیک و شرکت‌های مدیریت صادرات فعال شوند. عدم به‌روزرسانی واحدهای صنعتی توسط صاحبان صنایع محکوم‌ به فنا خواهند بود چراکه دنیا در حال تغییر و به‌روز شدن است.

مسعود گلشیرازی تصریح کرد: اتاق اصفهان در حوزه صادرات، شرکت‌های مدیریت صادرات و حوزه تجارت الکترونیک و ICT به‌عنوان پیش‌قدم همواره از صاحبان ایده حمایت می‌کند.

گلشیرازی با اشاره به اینکه اتاق اصفهان در دوره جدید با تقسیم‌بندی‌های مشخص در کمیسیون‌های مختلف، در حوزه‌های تخصصی فعالیت دارد، تأکید کرد: این کمیسیون‌ها به‌عنوان عناصر پایش محیط کسب‌وکار و به‌عنوان مشاور ایفای نقش دارند که کمیسیون تجارت یکی از این کمیسیون‌ها است.

به گفته گلشیرازی، یکی از اقدامات اتاق اصفهان در اواخر سال گذشته تهیه و رونمایی از سند منظوم در حوزه تجارت داخلی و خارجی، خدمات و ارتباطات بود.

وی تاکید کرد: حوزه تجارت الکترونیک و ICT ازجمله حوزه‌هایی است که این گروه به‌صورت ویژه به آن پرداخته  و این حوزه در سند راهبردی نیز سهم بسیاری داشته است. در سند راهبردی اتاق اصفهان، راه‌اندازی مرکز رشد صادرات استان موردتوجه ویژه‌ای قرارگرفته است.

گلشیرازی افزود: بیش از یکصد دانشگاه، مرکز و موسسه آموزشی در استان فعالیت می‌کنند که بستر مناسبی برای تربیت و تأمین نیروی کار محسوب می‌شوند. بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان بر معضلات و مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مسئولیت رگولاتوری دارد، گفت: این بدین معناست که اتاق بازرگانی با پیش‌بینی نیازها و با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود، سیاست‌گذاران، بنگاه‌ها و آحاد مردم را تجهیز می‌کند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان پیرامون تاریخچه انقلاب‌های صنعتی اول تا سوم، به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اشاره کرد و گفت: خودروهای بدون سرنشین، پهبادها و ربات‌ها نمونه‌هایی از انقلاب صنعتی چهارم هستند اما سؤال اینجاست که  انقلاب اخیر چه تأثیری در کسب‌وکار و وضعیت اقتصادی خواهند گذاشت؟

وی به SNAP و TAP30 اشاره کرد و گفت: این‌ها مشاغل قبلی را زیروزبر می‌کند و کسب‌وکارها را تغییر داده‌اند به‌گونه‌ای که با اشتغال‌زایی جدید، اشتغال‌های قبلی را از بین می‌برند.

گلشیرازی در رابطه با جریان علم و دانش در کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت: در این خصوص با دانشگاه اشتین بایز آلمان توافق برای تبادل دانش جهت فعالان حوزه مدیریت صادرات منعقد خواهد شد.

سعید صنایعی در این نشست خبری در خصوص دلیل برپایی این کنفرانس برای سومین بار، گفت: حرکت سریع انقلاب صنعتی چهارم باعث شد تا این کنفرانس برای سومین بار در ایران برگزار شود.

صنایعی استان اصفهان را پایتخت صنعتی ایران معرفی کرد و گفت: متأسفانه استان اکنون دچار چالش‌ها و معضلات اساسی و عدیده‌ای است، به‌طورقطع حل این مشکلات نیازمند چاره‌اندیشی است.

به گفته دبیر اجرایی این کنفرانس؛ وضعیت اقتصاد چهارمین انقلاب صنعتی، مراکز خرید هوشمند، گردشگری و خدمات گردشگری، فناوری‌های نوین و شرکت‌های حوزه مصالح ساختمانی و ساختمان‌سازی از تأمین کالا تا مصرف از محورهای برپایی این کنفرانس در اصفهان است.

وی پیرامون سخنرانان این همایش،گفت: قرار است شش استاد از صاحبان مشاغل متعدد در اتحادیه اروپا از کشورهای فرانسه، آلمان، پرتغال و ایتالیا برای سخنرانی در اصفهان حضور یابند تا صاحبان کسب‌وکار از حضور آن‌ها بهره‌مند شوند.

صنایعی افزود: نقش فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری و خدمات وابسته، اتوماسیون صنعتی و صنعت ساختمان ازجمله موضوعاتی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود.

سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در سه بخش کنفرانس اصلی (22 تیر ماه)، نمایشگاه و کارگاه‌های نمایشگاهی (22 و 23 تیرماه) وکنفرانس‌های استانی و نشست‌های منطقه‌ای(24 تیرماه) برگزار می‌شود.

گفتنی است نشست‌های استانی در سه شهر تبریز، اصفهان و اراک برگزار می‌شود که نشست کنفرانس اصفهان در اتاق  استان برگزار می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه