رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

در کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در اصفهان مطرح شد

ضرورت آشنایی فعالان اقتصادی با فناوری‌های نوین در کسب و کار

سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی در اتاق اصفهان با محوریت فناوری‌های نوین و تاثیر آن در کسب و کار برگزار شد.

26 تیر 1396
کد خبر : 9271
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی با حضور فعالان اقتصادی و شش سخنران خارجی در اتاق اصفهان برگزار شد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در آیین افتتاح این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان این است که صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی در اصفهان با تازه‌های فناوری در کسب‌وکار آشنا شوند.

مسعود گلشیرازی پیرامون تاریخچه انقلاب‌های صنعتی اول تا سوم، به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اشاره و بیان کرد: خودروهای بدون سرنشین، پهبادها و ربات‌ها نمونه‌هایی از انقلاب صنعتی چهارم هستند اما سؤال اینجاست که  انقلاب اخیر چه تأثیری در کسب‌وکار و وضعیت اقتصادی خواهند گذاشت؟

رضا رادفر از شرکت EPL در این کنفرانس گفت: رویکرد انقلاب صنعتی چهارم افزایش بهره‌وری در تولیدات و ارائه خدمات به مشتریان است. ایجاد فضای مجازی، موبالیزه شدن و آنالیز فرایندها از مهم‌ترین بخش‌های انقلاب صنعتی چهارم در بنگاه‌های اقتصادی پیش روست.

امید گیوه چی از شرکت اشنایدر الکتریک آلمان در این همایش گفت: ارزش ایجاد کردن و افزایش راندمان با استفاده از فناوری موضوع اصلی شرکت‌های بین‌المللی است.

گیوه چی با اشاره به اینکه 53 درصد انرژی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود، افزود: کاهش انرژی و افزایش رضایت مشتریان ساختمان‌ها به‌عنوان رویکرد اصلی شرکت‌های ساختمانی بین‌المللی است.

آندره جاکوس از شرکت Porto Business School در این همایش گفت: بر اساس تحقیقات انجام‌شده مشتریان به توجه ویژه شرکت‌ها به خواست‌های آنان نیاز دارند. شرکت‌های بین‌المللی برای موفقیت در فضای رقابتی همواره از نظریات مشتریان برای ارتقا خدمات خود استفاده می‌کنند.

وی استفاده روزافزون از نرم‌افزارهای موبایل را نشان از توجه شرکت‌ها به خواست‌های مشتریان دانست و گفت: در خدمات نوین درمانی بیمار از منزل با پزشک خود در ارتباط است و با استفاده از app داروهای خود را دریافت می‌کند.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در این همایش با معرفی استان اصفهان به عنوان پایتخت صنعتی ایران، کفت: متأسفانه استان اکنون دچار چالش‌ها و معضلات اساسی و عدیده‌ای است. به‌طورقطع حل این مشکلات نیازمند چاره‌اندیشی است.

به گفته سعید صنایعی وضعیت اقتصاد چهارمین انقلاب صنعتی، مراکز خرید هوشمند، گردشگری و خدمات گردشگری، فناوری‌های نوین و شرکت‌های حوزه مصالح ساختمانی و ساختمان‌سازی از تأمین کالا تا مصرف از محورهای برپایی این کنفرانس در اصفهان است.

صنایعی افزود: نقش فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری و خدمات وابسته، خودکارسازی صنعتی و صنعت ساختمان ازجمله موضوعاتی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود.

علی صنایعی از دانشگاه اصفهان، لودیو از Electrolux، دیود بن استولز از شرکت KTH، فرانسیسکو مارتین از شرکت Sierra از دیگر سخنرانان این کنفرانس یک‌روزه بودند.

این کنفرانس به همت کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان در دو بخش صبح و بعدازظهر برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه