رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

باهدف ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی اصفهان

تفاهم‌نامه سه‌جانبه اتاق اصفهان، سازمان تاکسیرانی و اداره میراث فرهنگی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باهدف ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی امضا شد.

28 تیر 1396
کد خبر : 9315
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باهدف ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی امضا شد.

در این تفاهم‌نامه، اتاق اصفهان تأمین ابزارهای آموزشی سطوح اولیه یادگیری مکالمه به زبان انگلیسی شامل جزوات، کتاب مکالمه در سفر، محتوای آموزشی صوتی همچنین تأمین اساتید آموزشی در حوزه‌های گردشگری را متعهد شده است.

همچنین سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان فراخوان و شناسایی رانندگان دارای مزیت‌های رقابتی ازجمله تسلط به زبان‌های خارجی، فراهم کردن الزامات مشارکت رانندگان در برنامه‌های توانمندسازی و نظارت بر حسن مشارکت آنان، تدوین و ارائه سرفصل‌های آموزشی در حوزه مرتبط با مأموریت‌های سازمان تاکسیرانی، تأمین فضای آموزشی را بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شد.

 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز مشارکت در انتخاب و تأمین اساتید آموزشی در حوزه‌های گردشگری و ایجاد زمینه همکاری رانندگان آموزش‌دیده تأسیسات گردشگری را در این تفاهم‌نامه متعهد شد.

گردشگری زمینه‌ساز اشتغال

رئیس اتاق اصفهان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: برای توسعه اقتصادی استان و ریشه‌کنی فقر همه بخش‌ها باید همت کنند و صنعت گردشگری می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی جوانان و توسعه استان را فراهم کند.

سهل‌آبادی به همراهی اتاق اصفهان با شهرداری در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی همواره تلاش می‌کند که در زیرساخت‌های اقتصادی همراه و همگام با سازمان‌های دولتی باهدف توسعه اقتصاد استان گام بردارد.

وی از اعضای منتخب شورای شهر اصفهان خواست همکاری نزدیکی با پارلمان بخش خصوصی داشته باشند و زمینه همکاری پارلمان شهر و پارلمان بخش خصوصی را فراهم سازند.

سهل‌آبادی با انتقاد از تأخیر در برگزاری رونمایی از برند شهری اصفهان گفت: بیش از 6 ماه است که برند بین‌المللی اصفهان پس از داوری و اظهارنظرهای کارشناسی مشخص‌شده ولی هنوز مسئولین تاریخی را برای رونمایی اعلام نکردند.

تغییر کاربری مجتمع‌های مسکونی به مراکز اقامتی

رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این جلسه تغییر کاربری مجموعه‌های مسکونی به مراکز اقامتی را یکی از ضرورت‌های صنعت گردشگری اصفهان دانست و گفت: شورای شهر با همکاری سازمان میراث فرهنگی می‌تواند زمینه این تغییر کاربری را فراهم کند تا مهم‌ترین نیاز یک گردشگر که مکان اقامتی است برطرف شود.

محمدرضا رجالی افزود: با بررسی برنامه استراتژیک 100 اتاق بازرگانی سراسر کشور مشخص شد که برنامه‌های استراتژی تدوین‌شده در محتوا مشترکاتی از قبیل گردشگری، توسعه فضای کسب‌وکار مورد تأکید قرارگرفته است.

رجالی گردشگری را یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه مالی در جهت اشتغال، ارزآوری و رونق مناطق دانست و گفت: برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان به همراهی بیشتر سازمان‌های دولتی، شهرداری و فعالان بخش خصوصی نیاز داریم.

نرخ بانکی 18 درصد برای ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد

عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه خواستار انجام کار عملیاتی در حوزه گردشگری شد و گفت: توسعه هتل کوثر، ساخت هتل هما، ساخت هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی و توسعه فرودگاه اصفهان به‌عنوان پروژه‌های قابل انجام باید در دستور کار صنعت گردشگری اصفهان قرار گیرد و هر سازمان و هر بخش وظایف خود را به‌سرعت انجام دهد.

سید کریم داودی با اشاره به تمدید پروانه رایگان هتل‌سازی در اصفهان از سوی شورای شهر گفت: باوجودی که شهرداری عوارضی برای ساخت هتل در اصفهان دریافت نمی‌کند ولی نرخ بانکی 18 درصد برای ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد.

کاهش میانگین عمر تاکسی‌های فرودگاه اصفهان

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: باهدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گردشگری، ناوگان حمل‌ونقل فرودگاه اصفهان نوسازی شد.

حسین جعفری افزود: میانگین عمر تاکسی‌های فرودگاه اصفهان 11 سال بود که امروز این میانگین به 1.5 سال رسیده است.

جعفری آموزش به رانندگان تاکسی فرودگاه در بخش‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و یادگیری زبان خارجی را از دیگر برنامه‌های سازمان تاکسیرانی اصفهان برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه