رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

رونمایی از برند شهری زنجان تا یک ماه آینده

رئیس اتاق زنجان، از تهیه سند برند شهری زنجان به همت این تشکل بخش خصوصی خبر داد که با استفاده از مدل‌های موفقی دنیا و در قالب مطالعاتی در 11 فاز تدوین شده است. به گفته جمیلی، سند برند شهری زنجان چند ماهی است که آماده شده اما ارائه عمومی آن به پس از روی کار آمدن شورای شهر و شهردار جدید در یک ماه آینده موکول شده است.

08 مرداد 1396
کد خبر : 9459
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق زنجان، از تهیه سند برند شهری زنجان به همت این تشکل بخش خصوصی خبر داد که با استفاده از مدل‌های موفقی دنیا و در قالب مطالعاتی در 11 فاز تدوین شده است. به گفته جمیلی، سند برند شهری زنجان چند ماهی است که آماده شده اما ارائه عمومی آن به پس از روی کار آمدن شورای شهر و شهردار جدید در یک ماه آینده موکول شده است.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، از تهیه سند برند شهری زنجان به همت این تشکل خبر داد و گفت: این سند با استفاده از مدل‌های موفقی که در دنیا وجود دارد، در قالب مطالعاتی در 11 فاز تدوین‌شده و با آغاز به کار دور جدید شورای شهر رونمایی و تقدیم شورای شهر می‌شود.

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تصریح کرد: بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا که امروزه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه کشورشان قلمداد می‌شوند، در گذشته‌های نه‌چندان دور مشکلاتی داشته‌اند که این شهرها را در شمار معضلی برای کشور متبوع خود قرار داده بود اما با استفاده از فرصت‌های موجود و استعدادهای ذاتی این شهرها، مسیر توسعه در این شهرها شکل گرفت تا جایی که توانستند برای کشور خود نیز جایگاه مناسبی ایجاد کنند.

جمیلی با اشاره به نمونه‌های موفق تدوین سند برند شهری در شهرهایی مانند کپنهاگ، نیویورک، کوالالامپور، بارسلونا، توکیو و... ، اظهار کرد: این شهرها و بسیاری از شهرهای دیگر در جهان برای کسب جایگاه فعلی از مسیر تهیه سند برند شهری عبور کرده‌اند و عموماً یک کلیدواژه را به‌عنوان برند شهر، محور کار قرار داده‌اند که بر اساس استعدادهای ذاتی شهر انتخاب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان افزود: شهرهای موفق در این عرصه، پس از تعریف برند شهری، تمام جریانات را در مسیر این برند بسیج و هماهنگ کردند و با ایجاد هم‌افزایی در بخش­های مختلف توانسته‌اند به اهداف توسعه‌ای خود برسند.

جمیلی تصریح کرد: بر همین اساس و با استفاده از مدل‌های موفقی که در دنیا وجود دارد، اتاق زنجان نیز مطالعه‌ای را برای تدوین برند شهری زنجان در 11 فاز انجام داده که به مرحله نهایی رسیده و حداکثر در یک ماه آینده رونمایی خواهیم شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: فاز اول مطالعات این بود که آیا شهر زنجان اساساً می‌تواند صاحب برند باشد یا نه و آیا موضوع از سوی مردم، مسئولان، استعدادهای شهر و سایر مولفه‌های پیش‌نیاز شکل‌گیری بک برند شهری پذیرفته می‌شود یا نه.

جمیلی افزود: با مثبت بودن نتیجه این بررسی‌ها، مطالعات بسیار مفصل و جامعی، منطبق با الگوهای بین‌المللی اعم از انجام نظرسنجی، مطالعه اسناد بالادستی و چشم‌اندازهای آینده، ارزیابی تفکرات و روحیات مردم و بسیاری از مسائل دیگر در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه حدود یک سال مطالعه توسط یک تیم حرفه‌ای و کارشناس، اظهار کرد: در این مطالعات روحیات مردم و نحوه پذیرش این برند در ذهنیت مردم استخراج و موقعیت‌های موجود سه چهار ماه پیش تبدیل به سندی شد اما بنا به ملاحظاتی تا اتمام انتخابات شوراهای شهر و تعیین شهردار جدید ارائه نشد چراکه چندین دستگاه دولتی و عمومی مانند شهرداری، میراث فرهنگی، استانداری و فرمانداری نقش بسیار برجسته‌ای در تحقق یا عدم تحقق این برند دارند ازاین‌رو برای اینکه ضریب اطمینان اجرا شدن این سند افزایش پیدا کند، منتظر شدیم تا ایام انتخاباتی تمام شود و شورا و شهرداری جدید آغاز به کار کنند.

به گفته جمیلی، پیش‌بینی می‌شود تا کمتر از یک ماه دیگر، هم‌زمان با آغاز به کار دور جدید شورای شهر از این سند رونمایی شود و بعدازآن، کارها وارد فازهای اجرایی اعم از تدوین شعارها، اجرای برند و پیاده‌سازی آن و نهایتاً مراقبت از انحراف برند خواهد شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه فعلاً برند شهری زنجان محرمانه است، اظهار کرد: پس از ارائه عمومی این برند، تمام استعدادهای بالقوه و بالفعل زنجان در مسیر تحقق برند شهری بسیج خواهد شد و مردم نیز برای اینکه به هدف این برند برسند، تلاش می‌کنند. ضمن اینکه با این برندسازی، از این به بعد ساست گذاری‌های توسعه شهر نیز در مسیر تحقق برند و شعار شهر زنجان انجام می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها، تحقیق‌ها و جهت‌گیری‌های امور شهر بر این محور قرار می‌گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه