رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس کانون کاریابی‌های کشور خبر داد

طرح بیمه بیکاری به کاریابی‌ها تفویض می­‌شود

رئیس کانون کاریابی‌های کشور می‌گوید: واگذاری تصدی‌گری‌های غیر حاکمیتی به‌ویژه طرح بیمه بیکاری به کاریابی‌ها یکی از درخواست‌های کاریابی‌ها و درعین‌حال برنامه وزارت کار بوده که فرآیند آن در حال انجام است.

18 مرداد 1396
کد خبر : 9668
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کانون کاریابی‌های کشور با تشریح جزئیات فرایند تفویض طرح بیمه بیکاری به کاریابی‌ها گفت: پس از ارزیابی‌های اجرای آزمایشی این طرح، به‌زودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

بابک هاشمی پور درباره آخرین وضعیت تفویض پرداخت بیمه‌های بیکاری به کاریابی‌ها گفت: واگذاری تصدی‌گری‌های غیر حاکمیتی به کاریابی‌ها به‌ویژه طرح بیمه بیکاری یکی از درخواست‌های کاریابی‌ها و درعین‌حال برنامه‌های وزارت کار بود که فرآیند آن در حال انجام است.

وی افزود: طبق ماده ۱۲ قانون بیمه بیکاری، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که هزینه‌های بیمه بیکاری را پوشش دهد اما این سازمان تاکنون در برابر پرداخت این هزینه‌ها در صورت تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها مقاومت می‌کرد اما در این زمینه با دستور وزیر و ابلاغ به سازمان تأمین اجتماعی، مشکلات پرداخت این هزینه‌ها از سازمان به کاریابی‌ها برطرف شد.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور «تشکیل پرونده»، «ثبت‌نام مشاوره شغلی»، «معرفی به فنی‌وحرفه‌ای»، «نهضت سوادآموزی(برای افراد کم‌سواد)، «حضور و غیاب هفتگی» و «معرفی به کار و به‌کارگماری» را ۶ فرآیند معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به بازار کار عنوان کرد و گفت: پس از ثبت‌نام متقاضی و مشاوره شغلی، افراد باسواد برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای و افراد کم‌سواد نیز به نهضت سوادآموزی برای ارتقای سطح سواد معرفی می‌شوند.

هاشمی پور ادامه داد: بعد از کسب مهارت، افراد برحسب نوع مهارت و سوابق کاری از سوی کاریابی‌ها به کارفرمایان معرفی می‌شوند و اگر فرد مقرری‌بگیر از سوی کارفرما به کار گمارده شد گزارش جذب وی به کاریابی ارائه می‌شود که در این شرایط کاریابی‌ها از سوی تأمین اجتماعی به دلیل به‌کارگماری مقرری‌بگیر بیمه بیکاری پاداش دریافت می‌کنند چراکه در این شرایط مقرری فرد بیکار قطع خواهد شد.

وی افزود: اما در این فرایند موضوع حضور و غیاب افراد جذب‌شده در بازار کار به‌صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد تا افراد پس از اشتغال به کار به‌صورت هم‌زمان مقرری بیمه بیکاری دریافت نکند و این مقرری وی بلافاصله پس از اشتغال قطع شود.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور با بیان اینکه طرح تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از مهر سال گذشته در دو استان البرز و قزوین به‌صورت پایلوت (آزمایشی) اجرا شد گفت: هفته آینده قرار است عملکرد آزمایشی اجرای این طرح در دو استان مذکور مورد ارزیابی قرار گیرد تا در صورت تأیید از سوی وزارت کار، در سراسر کشور اجرایی شود.

در همین رابطه