رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح کرد

باید به جوانان فرصت مدیریتی بدهیم

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر شناسایی استعدادها و دادن فرصت مدیریتی به جوانان تاکید دارد. به اعتقاد او بی‌توجهی به مساله جانشین‌پروری در حوزه‌های مختلف، به یک مخاطره جدی در کشور تبدیل شده است در صورتی که اگر از گذشته به جوانان فرصت مدیریتی داده‌ می‌شد، اینک وضع مدیریت کشور بهتر بود.

03 شهریور 1396
کد خبر : 9879
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گقت: زمانی به جوانان برای تشکیل اتاق جوانان و حضور در مدیریت های سطوح استانی و ملی مجال داده نمی شد چون جوانان را تهدید می دانستند.

پدرام سلطانی شامگاه پنجشنبه در همایش سرمایه های انسانی و فرصت های اقتصادی همدان وی ادامه داد: برخی بر این باور بودند که اگر به جوان فرصت داده شود جای آنها در مدیریت گرفته می‌شود در صورتی که اگر این ریل گذاری از گذشته صورت می‌گرفت، اینک وضع مدیریت کشور بهتر بود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری هنگام تشکیل کابینه جدید اذعان کردند که تمامی تلاش خود را برای استفاده از توان مدیران جوان به‌کار بسته‌اند ولی بی توجهی به مساله جانشین پروری رسیدن به این هدف را با تنگناهای جدی مواجه کرد.

نایب رئیس اتاق ایران اظهار کرد: در حال حاضر جانشینان و مدیران خوب زیادی در کشور وجود ندارند و بی‌توجهی به مساله جانشین پروری در حوزه‌های مختلف به یک مخاطره جدی تبدیل شده است.

به گفته وی جانشین پروری با هدف شناسایی استعدادها و دادن فرصتی به جوانان با هدف آماده کردن خود برای قبول مسئولیت ها نیاز امروز جامعه است.

نایب رئیس اتاق ایران اضافه کرد: جوانان علاوه بر یادگیری نحوه مدیریت اقتصادی ، دیگر مهارت‌های مدیریتی را نیز فرا گرفته و می‌توان از این بستر برای جانشین پروری استفاده کرد.

سلطانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 120 کشور جهان دارای اتاق‌های جوانان هستند که در این اتاق‌ها افراد تا سطح سنی 40 سال که فعالیت اقتصادی دارند در آن جمع می‌شوند و ایده‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که ظرفیت بسیار خوبی در کشور از نظر جوانان تحصیل‌کرده، نخبه و علاقمند به کسب و کار وجود دارد برای تقویت و توسعه اکوسیستم استارت‌آپی باید در همه جا بتوان از ظرفیت نهادهای موجود استفاده کرد.

وی گفت: در دوره کنونی ماموریت و فعالیت اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور افزایش همکاری با جوانان در انجام فعالیت‌ها با هدف بهره‌گیری از ایده‌های آنان است.

نایب رئیس اتاق ایران افزود: اتاق‌های بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی به منزله نماینده جامعه متعارف سنتی و موجود بخش خصوصی هستند.

سلطانی افزود: پایان چرخه عمر یک صنعت یا تغییر مدل کسب و کار مخاطراتی است که  اتاق به عنوان یک تشکل آینده نگر و هوشمند، نباید اجازه بروز آن‌را بدهد به‌گونه‌ای که گروه کسب و کارهای جدید در تقابل با کسب و کارهای متعارف قرار بگیرند.

همایش سرمایه‌های انسانی و فرصت های اقتصادی همزمان با جشن 30سالگی سمپاد (مدارس استعدادهای درخشان) همدان با همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان برگزار شد.

در همین رابطه