یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز مطرح کرد

قوانین دست و پاگیر اداری، معضل بزرگ فعالان اقتصادی و کارآفرینان

یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز معتقد است قوانین دست و پاگیر اداری در ایران بزرگ‌ترین معضل فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است.
تاریخ: 21 شهریور 1396
شناسه: 10107

یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز معتقد است  قوانین دست و پاگیر اداری در ایران بزرگ‌ترین معضل فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است.

راهدار در جلسه هم‌اندیشی زنان فعال در بخش خصوصی با اشاره به معضلات حوزه کسب‌وکار در استان فارس بیان کرد: بزرگ‌ترین معضل فعالان اقتصادی شروع کسب‌وکار است زیرا بخش دولتی به‌واسطه قوانینی ازجمله گرفتن سوءپیشینه، صدور مجوزها، استعلام سرمایه‌گذار و کارآفرین را معطل می‌کنند و گاهی ممکن است افراد از تصمیم خود برای راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید پشیمان شوند.

راهدار افزود: ایران تنها کشوری است که از کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران گواهی عدم سوءپیشینه می‌خواهد و این در حالی است که در برخی امور صاحبان بنگاه‌های اقتصادی در طول سال مجبور به چندباره گرفتن این گواهی می‌شوند.

رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس افزود: قوانین و رویه‌های اداری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار زمان زیادی را از فعالان اقتصادی می‌گیرد و در برخی موارد مانع از فعالیت و رشد بنگاه‌های اقتصادی و درنهایت بهبود فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور می‌شود که باید تجدیدنظر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مسائل اقتصادی و کارآفرینی در شیراز ادامه داد: شهر فقط ساختمان و پل روگذر و زیرگذر و پارک نیست و باید بتواند فضای شهر را به فضای کارآفرینی تبدیل کند و این در حالی است که شهر کارآفرین مختصات خاص خود را دارد که تهران نمونه خوبی از یک شهر کارآفرین در کشور است.

راهدار گفت: فضای خوبی در اختیار شهرداری‌ها است اما متأسفانه تاکنون از این فضا برای ارتقای کارآفرینی بهره نبرده‌ایم.

موضوعات :
در همین رابطه