رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

فصل جدید ارائه خدمات اتاق شیراز به بنگاه‌های اقتصادی

دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی در اتاق شیراز افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس پست شیراز و معاون مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان، دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی در اتاق شیراز افتتاح شد.

09 مرداد 1396
کد خبر : 9470
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی مراسمی با حضور مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس پست شیراز و معاون مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان، دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی در اتاق شیراز افتتاح شد.

رئیس اتاق شیراز در این مراسم بیان کرد: هم‌اینک بخش خصوصی استان برای پیگیری امور خود باید در ادارات مختلف حاضر شوند که این کار بسیار زمان‌بر، فرآیند طولانی و مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد می‌کند.

جمال رازقی گفت: در حال حاضر در دنیا اتاق‌های نسل چهارم با ارائه فناورانه خدمات مناسب فعال هستند. یکی از الزامات اتاق‌های نسل چهارم انجام فرآیند ثبت شرکت در اتاق‌هاست،  به‌طوری‌که در دنیا فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی بوده و عمده کارهای خود را از طریق آن ها پیگیری می‌کنند.

رازقی بیان کرد: حرکت ما در اتاق شیراز بر اساس میل به اتاق‌های نسل چهار و ارائه خدمات بر اساس استانداردهای جهانی است که امیدواریم دستگاه‌های دولتی استان در این زمینه یاری‌دهنده ما باشند.

او اظهار کرد: هدف از افتتاح این دفتر، ارائه خدمات مناسب و موردنیاز به بخش خصوصی استان، تسهیل کارها، کاهش زمان در انجام فرآیندها و نزدیک کردن اتاق شیراز به استاندارد اتاق‌های دنیا است.

نائب رئیس اتاق شیراز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی در آغاز کسب‌وکار، مدت‌زمان ثبت شرکت و اخذ مجوز برای شروع فعالیت است که متأسفانه زیرساخت‌های این مهم در کشور ما مناسب نبوده و همین امر موجب رتبه پایین کشور ما در رتبه‌بندی فضای کسب‌وکار و درنتیجه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. اگر این فرآیند به نحو صحیح و اصولی انجام شود، ارتقای سطح دانش کاربران و کاهش زمان فعالیت در کشور را به دنبال دارد.

محمد صادق حمیدیان با اشاره به افتتاح دفتر پست و ثبت شرکت‌ها در اتاق شیراز افزود: در این مرکز بسیاری از خدمات موردنیاز ازجمله تغییر در ثبت نشان تجاری، اخذ مجوزها، ثبت شرکت و خدمات پستی به اعضای اتاق ارائه می‌شود. فعالیت‌هایی ازجمله پلمپ دفاتر، ثبت علامت تجاری و سایر خدمات اداری نیز در آینده نزدیک در این مرکز ارائه می‌شود.

حمیدیان اظهار کرد: فعالیت این مرکز آغاز فصل جدید خدمات به بنگاه‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار، رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان است. این دفتر موجب کاهش بسیاری از فرآیندها شده و مراجعه بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی را به بیرون از اتاق کم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این مراسم گفت: در دنیای کنونی تحولات بزرگی ایجادشده و تکنولوژی روزبه‌روز در حال رشد و پیشرفت است که ما نیز باید همراه با آن در حرکت باشیم در غیر این صورت از حضور و رقابت در عرصه جهانی بازمی‌مانیم.

علی همتی بابیان اینکه نباید در مقابل استفاده از تکنولوژی مقاومت کرد، ادامه داد: متأسفانه هنوز در برخی از امور در مقابل استفاده از تکنولوژی مقاومت می‌شود درحالی‌که با توجه به بهره‌گیری از علوم نوین و تکنولوژی، باید خدمات‌رسانی در کشور به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند از درون خانه خدمات موردنظر را انجام دهند.

همتی عنوان کرد: ایجاد دفتر و ارائه خدمات در اتاق بازرگانی به فعالان اقتصادی استان اقدامی ارزشمند و شایسته است. امیدواریم شرایطی ایجاد شود که برای حذف کارهای زائد دیگر نیز با تعاریف جدید در حوزه IT و اینترنت اقداماتی انجام شود.

دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی همه‌روزه در اتاق شیراز فعال و آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

 

موضوعات :
در همین رابطه