حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

دولت از کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری جسورانه حمایت کند

سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران می‌گوید: باید دولت و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با کسب‌وکارهای نوین همراهی کرد. کسب‌وکارهای سنتی در میدان رقابت با استارت‌آپ‌های موفق شکست خواهند خورد.
تاریخ: 25 آذر 1396
شناسه: 11399

چه بخواهیم، چه نخواهیم جهان وارد عصر دیگری شده است؛ در این دوره مشاغل تغییر ماهیت می‌دهند؛ دوران گذار از صنعت به دانش و فناوری. در این دوره استارت‌آپ‌ها با یک ایده خلاقانه ظهور کرده تا مسیری را برای میلیاردر شدن خالق ایده، طی کنند. دوره چالش کسب‌وکارهای سنتی با کسب‌وکارهای نوین فرارسیده است و راهکار تنها در همراهی با کسب‌وکارهای نوین است.

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: «کسب‌وکارهای نوین فراگیر شده است، به نظر می‌رسد که تصویب، تسهیل قوانین مرتبط با شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و VCها برای حمایت از استارت‌آپ‌‌ها و کسب‌وکارهای نوین بسیار ضروری است. کسب‌وکارهای سنتی در میدان رقابت با استارت‌آپ‌های موفق شکست خواهند خورد. همچنین استارت‌آپ‌ها قواعد دنیای کسب‌وکار را تغییر داده‌اند.»

او می‌گوید: «حمایت از استارت‌آپ‌‍‌ها باعث امیدواری و شکوفایی استعدادهای جوانان این سرزمین و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خواهد شد.»

سلاح ورزی معتقد است: «دولت بایستی به دنبال تدوین و اجرای سیاست‌های در راستای ترغیب افراد و شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری جسورانه باشد. توسعه فضا و اتمسفر سرمایه‌گذاری خطرپذیر ضروری است.»

به گفته نایب‌رئیس اتاق ایران امروزه سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نو جای سرمایه‌گذاری بر روی تحقیق و توسعه R&D را در سازمان‌ها می‌گیرد.

او فکر می‌کند باید اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و اتاق‌های استانی، سعی کنند به‌عنوان بخشی از اکوسیستم کارآفرینی ایران نقش فعال و مؤثری داشته باشند.

سلاح ورزی تنها راهکار را چنین بیان می‌کند: «اتاق‌های استانی از رویدادهای کارآفرینی حمایت کنند. اگر چنین باشد شتاب‌دهنده‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حمایت و همکاری اتاق‌های بازرگانی در استان‌های سراسر کشور توسعه پیدا می‌کنند.»

موضوعات :
در همین رابطه