امروز در نشستی پیرامون ماده 20 قانون رفع موانع تولید بررسی شد

پیشنهاد تمدید مهلت بازپرداخت وام واحدهای تولیدی

در جلسه امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد که مهلت بازپرداخت وام افرادی که قادر به بازپرداخت آن نبوده‌اند، تا پایان مرداد ماه تمدید شود. این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد فردا با نگاه مثبت در هیات دولت مطرح شود.
تاریخ: 26 اسفند 1396
شناسه: 12740

امروز نشستی پیرامون ماده 20 قانون رفع موانع تولید با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی نمایندگان مجلس در وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

واحدهای تولیدی مشمول قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، که به دلیل مشکلات متعدد از قبیل عدم تقاضای کافی برای محصولات، کمبود نقدینگی و ... تاکنون امکان استفاده از شرایط فراهم شده در ماده (20) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را نداشته و خواهان تمدید تاریخ تسویه بدهی هستند.

بنابراین در جلسه امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد که مهلت بازپرداخت وام افرادی که قادر به بازپرداخت آن نبوده‌اند، تا پایان مرداد ماه تمدید شود. این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد فردا با نگاه مثبت در هیات دولت مطرح شود.

همچنین با توجه به مصوبه 96.11.9 مجلس، لیست تفکیکی وام‌های دریافتی، چگونگی مصرف و موقعیت آنها تا پایان فروردین ماه تهیه و به کمیته مرکزی ارسال شده است.

در جلسه امروز تاکید شد که وزارت امور اقتصاد و دارایی در این زمینه دستور صریح تشکیل کمیته های استانی را با حضور رئیس اتاق هر استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان ابلاغ کند و اطلاعات تهیه شده توسط اتاق‌ها و سازمان های صمت در کمیته های استانی مورد بررسی قرار گیرد.

در همین رابطه