اسفند ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان از سوی اتاق بجنورد

اتاق بجنورد در نظر دارد پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران را با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات غیر نفتی و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق آباد برگزار کند.
تاریخ: 26 آبان 1397
شناسه: 16298

خراسان شمالی اسفند ماه امسال، نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در ترکمنستان برگزار می‌کند.

محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با بیان این مطلب گفت: طی مذاکرات، توافق‌های انجام شده و امضای 17 سند همکاری به منظور گسترش همکاری های همه جانبه، افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، مجوز برگزاری نمایشگاه اختصاصی بین‌المللی ایران در ترکمنستان  برای اتاق بازرگانی خراسان شمالی صادر شد.

وی افزود: در نشست مشترک هیئت‌های عالی رتبه دو کشور بر افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور به میزان 60 میلیارد دلار تا 10 سال آینده تأکید شد.

رئیس اتاق بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون شرایط ویژه‌ای پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای تأمین نیازهای کشور ترکمنستان قرار گرفته است.

صمدی افزود: اتاق خراسان شمالی در نظر دارد پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران را با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات غیر نفتی و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق آباد برگزار کند.

وی صنعت، ساختمان، تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه های مهندسی، پروژه های فنی و مهندسی و توسعه شهری، صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه های راه سازی و پل سازی و آسفالت را از جمله کالاهای قابل صدور ایران ذکر کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: از آن جایی که اتاق خراسان شمالی فعالیت اقتصادی زیادی در ترکمنستان دارد، این استان به عنوان برگزار کننده نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان انتخاب شد.

رئیس اتاق بجنورد ادامه داد: محوریت خراسان شمالی در برگزاری این نمایشگاه می‌تواند علاوه بر افزایش عملکرد اتاق، توسعه اقتصادی، صادرات، واردات، اعزام، پذیرش و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور را افزایش دهد.

صمدی خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه از سوی خراسان شمالی مشارکت در بخش‌های سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات و توسعه اقتصادی استان افزایش می‌یابد.

موضوعات :
در همین رابطه