رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی مطرح شد

تنها راه نجات اقتصاد حمایت از بخش خصوصی است

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور، حمایت دولت از فعالان بخش خصوصی است چراکه امروز چرخه اقتصادی کشور به دست بخش خصوصی می‌چرخد.

24 شهریور 1397
کد خبر : 15347
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی برگزار شد و مواردی اعم از بررسی بخشنامه اصلاح برخی از مقررات بازرسی از دفاتر قانونی سازمان تأمین اجتماعی، بررسی آیین‌نامه اجرایی ستاد تسهیل رفع موانع تولید، پیشنهاد بررسی مشکلات موجود در بخش‌نامه ماده 147 مالیات‌های مستقیم، بررسی پرونده‌های دارای مشکل فنی واحدهای تولیدی و مستقر شدن نمایندگان وزارت امور خارجه در استان، در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در این جلسه گفت: از سوی مرکز شورای گفت‌وگو به دبیرخانه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور امتیازاتی در زمینه‌های مختلف داده شده است که  دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی از 80 امتیاز، موفق به اخذ امتیاز 75 شده است.

محمد صمدی به کسب رتبه پنجم شورای گفت‌وگوی استان در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در سال 96 اشاره کرد و افزود: این مهم با همکاری و حمایت‌های استانداری، پیگیری‌های اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اجرایی استان با فعالان بخش خصوصی میسر شده است.

صمدی با اشاره به بحران‌های اقتصادی اخیر کشور، تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور را حمایت دولت از فعالان بخش خصوصی دانست چراکه امروز چرخه اقتصادی کشور به دست بخش خصوصی می‌چرخد.

کشور با اقتصاد دولتی به‌جایی نمی‌رسد

در ادامه استاندار خراسان شمالی با اشاره به توجه برخی کشورها به جایگاه اتاق‌های بازرگانی در کشور گفت: اتاق ایران پارلمان بخش خصوصی کشور است اما متأسفانه هنوز به این جایگاه توجه ویژه از سوی دولتی‌ها نمی‌شود و مشکل امروز اقتصاد کشور ما همین امر است.

محمدرضا خباز با تأکید بر اینکه کشور ما با اقتصاد دولتی به‌جایی نمی‌رسد، افزود: همه درآمد کشور ما از محل فروش نفت، مالیات و یا سایر است که جوابگوی اقتصاد کشور نیست.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اتاق بازرگانی محل فعالیت نخبگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که مثل مجلس، انتخابات، هیات مجلس و نماینده دارد. وقتی اتاق بازرگانی مصوبه‌ای برای پیگیری به مدیران دولتی ارسال کرد به آن کم‌توجهی نشود.

خباز با تأکید بر فعال‌تر شدن فعالیت‌های اتاق بازرگانی استان و حضور پررنگ آنها در اقتصاد استان، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد. این بدان معناست که همه مدیران دستگاه‌های دولتی باید با بخش خصوصی همکاری داشته تا رونق و توسعه برای استان و کشور به همراه آوریم.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: با توجه به اینکه بخش دولتی مورد تحریم قرار می‌گیرد ولی بخش خصوصی این‌گونه نیست، بخش خصوصی آمادگی دارد به دولت در اقتصاد کشور کمک کند. با حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی می‌توان اقتصاد کشور را رونق بخشید.

موضوعات :
در همین رابطه