رئیس اتاق ساری

ضایعات برنج مازندران بالا است

رئیس اتاق ساری می‌گوید: شالیکوبی‌ها و کارخانه‌های سنتی تولید برنج سبب افزایش میزان ضایعات این محصول شده است.
تاریخ: 26 آبان 1397
شناسه: 16308

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق مازندران

عبدالله مهاجر در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اظهار اینکه بیشتر میزان تولید برنج در استان سنتی است، گفت: همچنین شالیکوبی های استان سنتی است و سبب افزایش ضایعات می شود.

رئیس اتاق ساری زنجیره تولید برنج در استان را امری مهم برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: بیشتر کارخانه های تولید برنج در استان سنتی است و جهاد کشاورزی باید برای نوسازی واحدهای تولیدی برنامه ریزی کند.

مهاجر با اشاره به فصل برداشت مرکبات در استان عنوان کرد: هر سال جلسات زیادی در حوزه مرکبات در استان برگزار می شود و بخشی از مرکبات تولیدی در انبارها فاسد و پوسیده می شود.

رئیس اتاق ساری با اشاره به راه اندازی پایانه در جویبار عنوان کرد: برای حل مشکل مرکبات استان باید پایانه ها وارد میدان شوند و مسائل فراروی آنان را برطرف کنیم.

وی باعنوان اینکه قرار بود امسال فاز اول پایانه جویبار تکمیل شود افزود: یکی از مسائل مهم ورود نیافتن در بازارهای هدف است و باید زمینه ها و بسترهای لازم برای حضور در بازارهای هدف را فراهم کنیم.

مهاجر، صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد و گفت: بسیاری از صنایع تکمیلی وابسته در رکود و خواب به سر می برند و باید در این بخش نیز برنامه ریزی شود.

وی باتاکید براینکه ذائقه مصرف کنندگان و بازار داخلی را شناسایی کنیم ادامه داد: متاسفانه نیازهای بازار مصرف را نمی شناسیم.

موضوعات :
در همین رابطه