رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در دیدار با فعالان اقتصادی مازندران

زمان حمایت آفریقا از ایران فرا رسیده است

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران می‌گوید: با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی مازندران و آفریقای جنوبی، ضروری است تا تعاملات اقتصادی افزایش پیدا کند.

31 شهریور 1397
کد خبر : 15428
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کاردار و رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان مازندران نشست مشترکی برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این نشست گفت: مازندران دارای ظرفیت فراوان در حوزه‌های مختلف است که مهم‌ترین آن بخش کشاورزی است که در بیش از 14 محصول رتبه نخست را در کشور دارد.

مهاجر تصریح کرد: بیش از چهار هزار شرکت تولیدی در حوزه صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو در استان فعال است که می‌توان از ظرفیت این صنایع بهره‌گیری کرد. در حوزه گردشگری نیز مازندران دارای جاذبه‌های تاریخی و دیدنی فراوانی است که می‌تواند منشاء تعامل بین‌المللی باشد.

رئیس اتاق مازندران گفت: مازندران بهترین فضا جهت سرمایه‌گذاری است که همه جاذبه‌ها را در خود جای داده است. اتاق نیز  به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند تا شاهد ارتقاء روابط اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی باشیم.

امیر میران آملی نائب رئیس اتاق مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ رتبه بالایی در کشور دارد. وجود بندر امیرآباد به عنوان بندر پرتردد تجاری در کشور نیز می‌تواند زمینه صادرات بیش از پیش را فراهم کند.

صنایع کشتی‌سازی آفریقای جنوبی در مازندران فعال شود

رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران در این نشست، گفت: ایران و آفریقا همیشه دارای روابط خوب بوده‌اند. در زمان تحریم آفریقا، ایران از ما حمایت می‌کرد و اکنون با توجه به تحریم آمریکا زمان حمایت ما از ایران است.

سارا دین افزود: با توجه به روابط خوب سیاسی، متاسفانه در زمینه اقتصادی زیاد به روابط دو کشور توجه نشده که باید جهت ارتقاء تعاملات، تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی را پررنگ کنیم.

رایزن اقتصادی آفریقای جنوبی در تهران بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در آفریقا به صورت مدرن و پیشرفته بوده که میوه‌جات تولیدی به بازار اروپا، شمال آمریکا و خاورمیانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: آفریقا کشوری پیشرفته و دارای اقتصادی پویا است که به عنوان بزرگ‌ترین کشور در قاره آفریقا زیرساخت‌های لازم اقتصادی را دارد. مازندران دارای دریا بوده و کشور آفریقا نیز در زمینه تولید قایق و کشتی فعالیت دارد که می‌توان از آن به عنوان یک پتانسل و تبادل تجاری استفاده کرد.

سارا دین گفت: آفریقا در زمینه محصولات شیمیایی و محصولات جانبی، وارد کننده است که اگر مازندران در این زمینه تولید داشته باشد استقبال می‌کنیم. در زمینه شیلات و آبزی‌پروری نیز صنعت پیشرفته‌ای نداریم که باید از تجارب ایران در پرورش ماهی در آفریقا استفاده شود. در این زمینه آمادگی میزبانی جهت آموزش هیئت فنی را داریم.

ثریا جاکوبز، کاردار سفارت آفریقای جنوبی نیز در این دیدار گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، وزیر امور خارجه ایران به آفریقا سفر کرد تا موضع کشور آفریقا مشخص شود. در این زمینه تیم عملیاتی تشکیل و مقرر شد شرکت‌هایی که ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی ندارند، روابط اقتصادی و تجاری را با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به تسهیل‌گری ویزا میان تجار دو کشور ادامه داد: تجار و بازرگانانی که قصد ورود به آفریقا جهت مبادلات را دارند، معرفی‌نامه‌ای از اتاق داشته و در اپلیکیشن ویزا هدف از سفر خود را قید کنند.

موضوعات :
در همین رابطه