بررسی پایگاه خبری اتاق ایران از اولویت‌های رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اقتصاد؛ بزرگترین دغدغه مردم آمریکا در انتخابات 2016

اقتصاد، با 84 درصد، اولویت اول آمریکایی ها برای انتخاب رئیس جمهور بوده است. بعد از آن هم تروریسم، دغدغه 80 درصد رای دهندگان آمریکایی بوده است.
تاریخ: 24 تیر 1395
شناسه: 2492

  در نظام انتخابات ایالات متحده، انجمن‌های حزبی نامزد هر حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده تعیین می‌کنند. آنها در تمام 50 ایالت و در ناحیه کلومبیا و ایالات متحده، معمولا از اواخر ژانویه و اواسط ژوئن سال انتخابات حضور دارند.

بنابر اطلاعات منتشر شده در پایگاه داده پردازی استاتیستا، 84 درصد از رای‌دهندگان اقتصاد را به عنوان مهم‌ترین مساله برای کمپین انتخاباتی 2016 دانستند. تروریسم با 80درصد رای به عنوان دومین مساله مهم برای این رای دهندگان شناخته شده است. همچنین سیاست خارجه و مراقبت پزشکی به ترتیب با 75 دو 74 درصد به عنوان سومین و چهارمین موضوع مهم رای دهندگان ثبت شده است. از میان 14 موضوع مهم شناخته شده برای رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری 2016، درمان دگرباشان جنسی اولویت آخر این افراد شناخته شده است.

 بر اساس آمار موسسه گالوپ، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ایالات متحده نیز اقتصاد به عنوان برترین مساله برای رای دهندگان مطرح بود. به طوریکه بیش از 9 نفر از 10 رای دهنده ثبت‌نام شده، 45 درصد اقتصاد را به شدت مهم، و 47 درصد آن را مهم برای رایشان در انتخابات دانستند. بیکاری، کمبود بودجه فدرال و همچنین قانون مراقبت‌های پزشکی 2010 جزو مهم‌ترین موضوعات رای‌دهندگان در این انتخابات بود. موضوعات اجتماعی همچون سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان نیز به عنوان کم‌اهمیت‌ترین موضوع شناخته شده بود.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مهم‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین موضوع رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2012 و 2016 تغییری نکرده است و مساله اقتصاد همچنان به عنوان مهم‌ترین موضوع در راس لیست و موضوعات اجتماعی در آخین رده لیست قرار دارد.

در همین رابطه