رئیس کل بانک مرکزی نتایج نشست با رئیس اتاق ایران را اعلام کرد

نقل و انتقال ارز برای تجارت با اوراسیا تسهیل می شود

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و روسای اتاق های مشترک ایران و کشورهای اوراسیا با حضور در بانک مرکزی درباره شرایط تسهیل تجارت با اوراسیا با عبدالناصر همتی به رایزنی پرداختند.
تاریخ: 19 بهمن 1398
شناسه: 32155

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری جلسه ای با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و روسای اتاق های مشترک ایران و کشورهای اوراسیا خبر داد.

عبدالناصر همتی اعلام کرد: حجم تجارت بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماه گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی از همکاری برای کمک به فعالان اقتصادی خبر داد: مقرر شد بانک مرکزی در تداوم حمایت های خود، برخی نیازهای مربوط به نقل و انتقال ارز و تسویه حساب بین صادرکنندگان و واردکنندگان را تامین و تسهیلات لازم را برای آن ها فراهم کند.

غلامحسین شافعی صبح امروز در همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از نبود زیرساختهای لازم برای استفاده از ظرفیت های موافقت نامه با کشورهای عضو اوراسیا سخن گفت.

موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا (روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان) که به امضایمقام‌های دو طرف رسیده از 5 آبان‌ 1398 وارد مرحله اجرا شده است.

 در ماه های اخیر گزارش ها از افزایش صادرات به این کشورها حکایت دارد.

در همین رابطه