علی اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

عبور از شرایط بحرانی و تحقق جهش تولید، نیازمند بازبینی برخی قوانین است

رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از الزامات تحقق جهش تولید می‌گوید.
تاریخ: 30 فروردین 1399
شناسه: 32908

رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از الزامات تحقق جهش تولید می‌گوید. او همچنین اقدامات اتاق سمنان را در راستای مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد.

علی اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با « پایگاه خبری اتاق ایران»  ضمن بیان این موضوع که مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به بنگاه‌های اقتصادی دارند، تاکید کرد: الزامات رونق و جهش تولید در شرایط فعلی در دست دولت است. راهکارهای بسیاری برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تولیدکنندگان بارها از سوی فعالان اقتصادی گفته شده و اعضای هیات دولت هم بر آن واقف هستند. منتهی در حال حاضر آنچه اهمیت دارد بازبینی قوانین موجود و تصمیم‌گیری برای عبور از این شرایط بحرانی است که متاسفانه عملکرد موجود نشان می‌دهد هیچ برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار اقتصادی کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا از عمل بر مبنای سلیقه خودداری شود. برخی قوانین باید متناسب با شرایط فعلی تغییر کنند و در نظر داشته باشیم که دولت به راحتی می‌تواند واحدهای تولیدی را به منظور حمایت و ارایه تسهیلات ممیزی کند.

جمعه‌ای همچنین افزود: اینکه گفته می‌شود اقساط بانکی یا برخی تسهیلات دیگر به فعالان و بنگاه‌های اقتصادی تا دو یا سه ماه به تعلیق در خواهد آمد، اشتباه است.با توجه به شرایط فعلی دولت باید این زمان به ۶ ماه افزایش دهد یا حداقل برخی واحدهای تولیدی  را که بیشتر آسیب دیده‌اند، کلا معاف کند.

رئیس اتاق سمنان در ادامه صحبت‌های خود افزود: جهش تولید نیازمند بازار فروش است. متاسفانه تولیدات ما تنها به فروش داخل منحصر شده است. از طرفی محرک توسعه صادرات است و در شرایطی که تحریم‌ها اقتصاد کشور را با تنگنا مواجه کرده‌اند، صادرات بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه‌ریزی دارد. متاسفانه دیپلماسی اقتصادی ما هم در این شرایط ضعیف عمل می‌کند و در نتیجه نبود سیاست‌های واحد در مقابل تحریم می‌بینیم که حتی کشورهای همسایه ما هم بر اساس تحریم رفتار کرده و بین ما و کشوری که در صادرات ما با رقیب محسوب می‌شود تمایزی قایل نیستند.

تشریح کمک‌های اتاق سمنان برای مقابله با کرونا

علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در ادامه به تشریح کمک‌های صورت گرفته از سوی اتاق سمنان به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای آسیب‌دیده در مواجه با کرونا پرداخت.

رئیس اتاق سمنان از حمایت 3 میلیارد تومانی بخش خصوصی این استان به بیمارستانهای فعال در خط مقدم مقابله با کرونا خبر دارد و گفت: این اقدام بر اساس راهبرد اتاق ایران در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی صورت گرفته است.

او همچنین تاکید داشت کمک‌های فعالان اقتصادی استان تا زمان برقراری ثبات نسبی ادامه دارد.

جمعه‌ای افزود: دستگاه اکسیژن ساز، چهار عدد دستگاه تنفس مصنوعی، یک عدد دستگاه الکتروشوک و ملزوماتی همانند ماسک ۹۵N، گان، محافظ صورت، دستکش‌های لاتکس و جراحی از جمله ملزومات اهدایی اتاق سمنان به چهار بیمارستان مختص بیماران کرونایی این استان بوده است.

در همین رابطه