مهدی طبیب‌زاده در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

عده‌ای با برنامه‌ریزی در صدد تضعیف بخش خصوصی هستند

رئیس اتاق کرمان معتقد است: اینکه هر روز موضوع تازه‎ای علیه تشکل اصلی بخش خصوصی مطرح می‌شود جریانی آن را زنده نگه می‌دارد، حاکی از این است که عده‌ای با برنامه‌ریزی در صدد تضعیف بخش خصوصی در کشور هستند.
خبرنگار
تاریخ: 05 اردیبهشت 1401
شناسه: 42261

رئیس اتاق کرمان با ابراز نگرانی از پیشامدهای اخیر علیه اتاق ایران گفت: اینکه با فروکش کردن یک موضوع مجدد مسئله جدیدی مطرح می‌شود نشان می‌دهد که جریانی برای تضعیف بخش خصوصی در کشور برنامه‌ریزی کرده است.

مهدی طبیب‌زاده در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» با نگاه به جایگاه فعلی اتاق ایران در اقتصاد کشور و برخی فعالیت‌هایی که به تازگی علیه این نهاد شاهد هستیم، گفت: اینکه هر روز موضوعی تازه مطرح می‌شود و پس از فروکش کردن، دوباره جریانی آن را زنده نگه می‌دارد، این نگرانی را در اذهان ایجاد می‌کند که عده‌ای با برنامه‌ریزی در صدد تضعیف بخش خصوصی در کشور هستند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: به هر حال هر سازمانی با ایرادات و مشکلاتی روبه‌روست و باید برای حل آنها راهکاری را اتخاذ کند. در این رابطه آنچه مهم است، شیوه برخورد با مشکلات و حل آنهاست؛ این روشی که شاهد آن هستیم، منجر به رفع مشکلات نخواهد شد.

او از اتاق ایران به عنوان نماد بخش خصوصی یاد کرد و گفت: این نهاد مدنی با قدمت طولانی که دارد، محفل صاحب‌نام‌هایی بوده، هست و خواهد بود، در این راستا آنچه در چارچوب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران شناخته می‌شود، حاصل زحمات مجموعه‌ای از تولیدکنندگان و تجار به‌نامی است که سالیان سال تلاش کردند و امروز به دست ما رسیده و نباید به این سادگی اجازه دهیم که به بنیان آن آسیب بزنند.

به باور طبیب‌زاده، اظهارات و اتفاقات اخیر، بخش خصوصی را تضعیف کرده و به جایگاه اتاق‌ها آسیب زده و باید پیش از هر چیز با ایجاد انسجام بین فعالان اقتصادی به این مسائل پایان دهیم و اجازه ندهیم جایگاه رفیع اتاق ایران تنزل مقام پیدا کند.

در همین رابطه