سیدمهدی طبیب زاده در نشست تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری کرمان

تأمین زیرساخت و تأمین مالی، دو چالش جدی سرمایه‌گذاری است

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده در همایش کرمان آیدکس 2024 به مرحله اجرا رسیده‌اند، گفت: پروژه‌ها در مرحله اجرا با دو چالش تأمین زیرساخت و تأمین مالی مواجه هستند.
تاریخ: 31 تیر 1403
شناسه: 70430

در ادامه مباحث مطرح شده در مورد تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در همایش کرمان آیدکس 2024، نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق کرمان با معاون امور شعب و امور بازاریابی بانک گردشگری و مدیران این بانک برگزار شد.

رئیس اتاق کرمان در این نشست با بیان اینکه کمک به تأمین مالی پروژه‌ها شاید اصلی‌ترین وظیفه اتاق در قبال فعالان اقتصادی است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده است، مجری کار نیز مشخص شده و فقط باید اجرا آغاز شود.

سیدمهدی طبیب زاده، تصریح کرد: در مرحله اجرا با دو چالش جدی شامل تأمین زیرساخت‌ها با توجه به ناترازی برق، آب، گاز و ... و همچنین تأمین مالی پروژه‌ها روبرو هستیم.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تأمین مالی مذاکره با بانک‌هاست که در این زمینه بانک گردشگری آمادگی خود با اجرای چند روش اعلام کرده که یکی از این روش‌ها تأمین مالی به روش عادی است که بانک بنا به توان خود در آزاد کردن منابع، می‌تواند تسهیلات را در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار دهد.

طبیب زاده، افزود: روش دوم تأمین مالی از طریق رکن ضامن اعتبار بازار سرمایه است که بر اساس آن باید شرکت پروژه سهامی عام تعریف و مراحل پذیرش آن در بورس انجام شود؛ روش سوم تأمین مالی، استفاده از اوراق مرابحه خاص و معرفی پروژه خاص است.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در خصوص تأمین ارز فعالان اقتصادی، مقرر شد مدیران بانک گردشگری طی مکاتبه‌ای با اتاق کرمان اعلام کنند که ظرف دو هفته از زمان واریز پول به صرافی‌ها، تأمین ارز را انجام می‌دهند تا ما این مهم را به فعالان اقتصادی به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی کنیم.

در ادامه این نشست معاون امور شعب و امور بازاریابی بانک گردشگری گفت: ابزارهای تأمین مالی را با هدف استفاده بنگاه‌های اقتصادی از این امکان ترویج می‌کنیم و همچنین درخواست افزایش سقف تسهیلات بانک گردشگری را به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم.

محمدرضا برهانی، افزود: در حوزه ارائه تسهیلات ارزی شرایط مناسبی در کشور داریم و آماده خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی در رابطه با هر ارز و هر کشور مقصدی هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه