میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 6 تیرماه 1403

پیام باقری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق کرمان و شرکت مبین

اتاق ایران بر تکمیل زنجیره آموزش کشور متمرکز است

نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه آموزش یکی از مأموریت‌های اصلی در حال پیگیری اتاق ایران است، گفت: تمرکز ما بر تکمیل زنجیره آموزش کشور چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری است.

02 تیر 1403
کد خبر : 70212
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: موضوع آموزش در اتاق ایران به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی در حال پیگیری است و گره زدن آن به موضوع مهم مسئولیت اجتماعی، ناشی از نگاه مسئولانه و خلاقانه در این اتاق است.

پیام باقری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق کرمان و شرکت بنیان دانش و خرد مبین، ادامه داد: در موضوع مسئولیت اجتماعی در کنار رفع فقر معیشتی، نباید فقر فرهنگی و دانشی را فراموش کرد. در این راستا ظرفیت خوبی در اتاق‌های سراسر کشور وجود دارد و اتاق کرمان در این زمینه پیش‌قدم شده است.

او با بیان اینکه تکمیل زنجیره آموزش کشور چه به لحاظ سخت‌افزاری و جه نرم‌افزاری، از اولویت‌های اتاق ایران است، افزود: اتاق ایران موضوع مهارت‌آموزی و بورسیه دانشجویان را به طور جد دنبال می‌کند تا به اندازه توان خود بتواند زنجیره آموزش را کامل کند.

باقری اظهار کرد: یکی از مسائل مهم برای آینده کشور این است که افراد با آموزش صحیح و مهارت‌آموزی درست در مسیر بازار کار قرار بگیرند. امروز تأمین نیروی انسانی یکی از معضل‌های مهم بنگاه‌های اقتصادی است.؛ ازاین‌رو وسعت دادن به بازار اشتغال از طریق مهارت‌آموزی و جذب نخبگان و فارغ التحصیلان زبده از اولویت‌های اتاق است.

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان نیز با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی، گفت: از آنجا که سرانه آموزش در استان کرمان از متوسط کشور پایین‌تر است، اتاق کرمان در راستای مسئولیت اجتماعی خود پویش کرمان دانا را ایجاد کرد. در مرحله اول این پویش، ایجاد فضای فیزیکی آموزشی مد نظر بود.

او ادامه داد: در این راستا اتاق کرمان مسئولیت ساخت 120 مدرسه 6 کلاسه را بر عهده گرفت که بیش از 50 درصد از آن‌ها تحویل آموزش‌وپرورش شده است. در مرحله دوم این پویش، افزایش مهارت‌آموزی را دنبال کردیم که بیش از 22 هزار دانش‌آموز را در این میان آموزش دادیم. مرحله سوم این پویش نیز، توسعه دانش مدیریت بنگاه‌ها است که آن را دنبال می‌کنیم.

بابک دارابی مشاور اجتماعی وزیر نفت، نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: تمام شرکت‌های ما می‌توانند در چارچوب مشخصی در حوزه بهداشت و سلامت، توزیع زیرساخت‌ها و آموزش و ... مسئولیت اجتماعی را دنبال کنند.

او با بیان اینکه وزارت نفت در حال حاضر بودجه‌ای بالغ بر 44 همت برای مسئولیت اجتماعی در اختیار دارد، ادامه داد: ما در حال حاضر هفت هزار پروژه در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی دنبال می‌کنیم. بیش از هزار پروژه مدرسه‌سازی داریم که 500 مورد تکمیل و بقیه در حال انجام هستند.

حامد طاهری رئیس هیات مدیره شرکت بنیان دانش و خرد مبین هم گفت: اپلیکیشن بنیان، نرم‌افزار ویدئویی بر اساس نیاز دانش‌آموزان است که با مشارکت معلمان زبده، محتوای آموزشی سال‌های دهم تا دوازدهم را در سه رشته انسانی، ریاضی و تجربی آماده کرده و به دانش‌آموزان با روش قطره‌ای و به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه به بیش از 70 هزار دانش‌آموز خدمت‌رسانی رایگان بر پایه مسئولیت اجتماعی داشته‌ایم، تأکید کرد: هدف ما گسترش عدالت آموزشی بر پایه هوش مصنوعی است.

طاهری گفت: امروز با امضای تفاهم‌نامه با اتاق کرمان، 30 هزار دانش‌آموز با معرفی اتاق کرمان تحت آموزش‌های ما قرار خواهند گرفت.

در همین رابطه