احد عظیم زاده در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران

مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، مطالبه جدی از دولت است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خواستار توجه جدی دولت چهاردهم به توسعه صنعت گردشگری شد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، یک مطالبه جدی از دولت است.
تاریخ: 03 مرداد 1403
شناسه: 70468

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، گفت: ارتباط منسجم وزارتخانه‌های دولت با اتاق ایران و مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها از مطالبات جدی این بخش از دولت چهاردهم است.

احد عظیم زاده، با تأکید بر اینکه دولت چهاردهم باید توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله بهبود اماکن اقامتی، پذیرایی و اهتمام به ارتقای حمل‌ونقل و به خصوص توسعه ناوگان هوایی و گسترش تاسیسات خدماتی داشته باشد، ادامه داد: متأسفانه دولت در برگزاری نمایشگاه‌های حوزه گردشگری، فرش و صنایع‌دستی حمایت‌های ضعیفی از فعالان اقتصادی دارد.

او با طرح درخواست توجه ویژه دولت چهاردهم به توسعه بخش گردشگری، افزود: دولت باید در نقش تنظیم‌گر و سیاست‌گذار ظاهر شده و نظارت کند و اجرای امور را به بخش خصوصی واگذار کند.

علی عرب، نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، هم در این نشست خواستار حمایت‌های دولتی از جمله سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در رویدادهای حوزه گردشگری داخلی و خارجی از فعالان اقتصادی، شد. او گفت: در تلاش هستیم که در نیمه دوم سال 1403 با کمک فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری و کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های استانی حضور مؤثری در نمایشگاه‌های خارجی داشته باشیم.

مسلم شجاعی، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشریح برنامه حضور ایران در برخی از نمایشگاه‌های خارجی نیمه دوم سال 1403، بر حضور جدی و مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق ایران و کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های سراسر کشور در این نمایشگاه‌ها و معرفی ظرفیت‌های و دستاوردهای ایران تأکید کرد.

در این نشست، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های گردشگری خواستار ارتقای سطح دانش مدیران و حکمرانی مطلوب در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی برای واگذاری امور به بخش خصوصی شده و ابراز امیدواری کردند که دولت چهاردهم با مشورت و کسب نظر از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه پرهیز کرده و با انتخاب مدیران متعهد، شایسته و خوش‌نام به خصوص در حوزه گردشگری و صنایع وابسته، به توسعه این صنعت کمک کند.

در همین رابطه