رادیو مجازی اتاق ایران - 30 خرداد 1403

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران تأکید شد

پلمب مراکز تفریحی و کاهش پروازها، گردشگری کیش را با مخاطره مواجه کرده است

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران، ایجاد برخی محدودیت‌ها در کیش بررسی شده و تأکید شد: پلمب مراکز تفریحی و کاهش پروازها به این جزیره، صنعت گردشگری کیش را با مخاطره مواجه کرده است.

07 خرداد 1403
کد خبر : 70004
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری اتاق با حضور نمایندگان و روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های مشهد، یزد، کرج، گرگان، اصفهان، قم و زنجان و به میزبانی انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش برگزار شد.

در این نشست شهاب علی عرب، نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، گفت: در دوره دهم اتاق ایران، تقویت گردشگری در اولویت قرار گرفته و هیات رئیسه اتاق ایران، از کمیسیون و برنامه‌های مرتبط حمایت می‌کنند.

او خواستار حمایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی از کمیسیون شده و ادامه داد: حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و از جمله نمایشگاه‌های گردشگری، مؤثر در شناساندن و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران است و کمیسیون گردشگری اتاق ایران را ملزم به برنامه‌ریزی در خصوص اجرائی نمودن مصوبات این جلسه دانست.

اصغر نبیل عضو کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز گفت: اتاق ایران طبق قانون، مشاور سه قوه است و دولت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید به دیدگاه‌های اتاق توجه کند.

او همچنین خواستار ایجاد پاویون گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی با راهبری اتاق ایران و مشارکت اتاق‌های سراسر کشور شد و گفت: خواسته دیگر ما افزودن عبارت «گردشگری» در عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است.

محسن قریب، دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش نیز در این نشست گفت: پلمب مراکز تفریحی، کاهش چشمگیر پروازها و در نتیجه کاهش ورود گردشگر به جزیره مشکل‌ساز شده است.

او با طرح درخواست از اتاق ایران برای پیگیری رفع محدودیت‌ها در حوزه گردشگری جزیره کیش، افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید با برنامه‌ریزی و همکاری برای حل‌وفصل این مشکلات به رونق گردشگری کمک کنند.

در ادامه اعضای کمیسیون گردشگری و روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های سراسر کشور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. تلاش برای تغییر نگاه دولتمردان به توسعه صنعت گردشگری با تشکیل و استمرار جلسات تخصصی بخش خصوصی، فراهم کردن امکان تأمین سوخت ایرلاین‌های خارجی و استفاده از آن‌ها در خطوط هواپیمایی داخلی، برنامه‌ریزی برای معرفی پتانسیل‌های خاص جزیره کیش هم به عنوان منطقه آزاد و هم به عنوان قطب توریستی تفریحی کشور از سوی اتاق ایران و کمیسیون گردشگری و برنامه‌ریزی برای جذب تورهای خارجی با کمترین هزینه به میزبانی جزیره کیش از جمله نکات مطرح شده در سخنان آنها بود.

در پایان کمیسیون گردشگری اتاق ایران و انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش با امضای تفاهم‌نامه مشترکی بر توسعه همکاری‌های مشترک و برگزاری جلسات تخصصی به صورت فصلی تأکید کردند.

در همین رابطه