محمدجواد ظریف در دیدار با رئیس اتاق یزد مطرح شد

بخش خصوصی میزبان شایسته‌ای برای اجلاس وزرای گردشگری مجمع آسیایی است

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان با تمجید از انتخاب بخش خصوصی برای میزبانی از اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی آسیایی، گفت: بخش خصوصی به‌ویژه اتاق بازرگانی، توانمندی مناسبی برای انجام چنین اقداماتی دارد.
تاریخ: 06 شهریور 1403
شناسه: 70758

اجلاس فعالان بخش خصوصی، کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری 35 کشور عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی در اوایل آبان به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد می‌گوید: این استان آماده میزبانی از وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی است.

در نشست مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق یزد با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین کشورمان، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص میزبانی از وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی، بر ضرورت تقویت مناسبات تجارت بین‌المللی تأکید شد.

رئیس اتاق یزد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، استان یزد میزبان فعالان بخش خصوصی، کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری 35 کشور عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی است و اتاق یزد به‌عنوان مجری و دبیرخانه برگزاری این اجلاس مشخص شده است.

دستمالچیان افزود: برنامه‌ریزی لازم برای دعوت و میزبانی از مدعوین صورت گرفته و امید است این اجلاس نقش مکملی برای توسعه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان و کشور داشته باشد.

محمدجواد ظریف نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات صورت گرفته، گفت: انتخاب استان یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفت‌وگوهای آسیایی و میزبانی از اجلاس وزرا، انتخاب درخور تقدیری است و این استان پتانسیل میزبانی از اجلاس‌های بین‌المللی را دارد هرچند باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی از بافت تاریخی یزد به‌عنوان اثر بین‌المللی یاد کرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی برای ایران بسیار ارزشمند است و باید نهایت استفاده را از آن برد.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان با تمجید از انتخاب بخش خصوصی برای میزبانی از اجلاس وزرای گردشگری، گفت: بخش خصوصی، به‌ویژه اتاق بازرگانی، میزبان شایسته‌ای است که توانمندی مناسبی برای انجام چنین اقداماتی دارد و امید است اجلاس مذکور به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

موضوعات :
در همین رابطه