بازی دو سر برد برندها با فوق‌ستاره‌های فوتبال

سبقت رونالدو از مسی در درآمدزایی اینستاگرامی

در لیست پردرآمدترین چهره‌های سرشناس در اینستاگرام، رونالدو که در رده اول است، بابت هر پست تبلیغاتی به صورت میانگین 3میلیون و 234 هزار دلار و مسی به عنوان نفر دوم برای هر پست 2 میلیون و 597 هزاز دلار دریافت می‌کند.
تاریخ: 11 شهریور 1403
شناسه: 70799

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، 2 فوق‌ستاره فوتبال جهان اگر چه این روزها از روزهای طلایی‌شان در زمین فوتبال فاصله گرفته‌اند و یکی در لیگ آمریکا و دیگر در لیگ عربستان توپ می‌زند اما آنها همچنان در رقابت اقتصادی در فضای مجازی هم رقیب هستند و رقابت شانه‌به‌شانه‌ای را در درآمدزایی در پیش گرفته‌اند.

بازی دو سر برد

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بسترهایی است که فوق‌ستاره‌های پرتغالی و آرژانتینی، جزو نفرات اول و دوم، پردرآمدترین ستاره‌های حاضر این در شبکه اجتماعی هستند.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که بازاریابان برای ارتباط با مخاطبان خود از آن استفاده می‌کنند. همچنین محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای اکثر پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ است.

همکاری با ستارگان اینستاگرامی که دستمزد بالایی دارند، مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهد که می‌تواند به میزان قابل‌توجهی اعتبار و تعامل برند را افزایش دهد.

ستارگان پردرآمد معمولاً میلیون‌ها دنبال کننده دارند که به برندها دسترسی بی‌نظیری می‌دهد. به‌عنوان مثال، کریستیانو رونالدو 635 میلیون دنبال کننده دارد، در حالی که رقیب او در فوتبال، مسی، 504 میلیون دنبال کننده دارد.

در لیست 20 نفره پردرآمدترین چهره‌های سرشناس و اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال 2024، نام رونالدو و مسی در رده‌های اول و دوم و بالاتر از ستاره‌های دنیای سینما و موسیقی مانند سلنا گومز، کایلی جنر، دواین جانسون، کیم کاراداشیان و جاستین بیبر قرار دارد و نشان‌دهنده قدرت نفوذ فوتبال است.

همکاری با این شخصیت‌های تاثیرگذار، برندها می‌توانند فوراً محصولات یا خدمات خود را در مقابل مخاطبان گسترده و متنوع قرار دهند. این قرار گرفتن در معرض گسترده به‌ویژه برای راه‌اندازی محصولات جدید یا ورود به بازارهای جدید مفید است. به زبان ساده، داشتن دسترسی گسترده و مخاطب برای اینفلوئنسر مارکتینگ ضروری است.

ستاره‌های با توجه به اعتباری در میان هوادارانشان کسب کرده‌اند، فالورهایشان به توصیه‌های آنها اعتماد دارند. هنگامی که یک شخصیت برجسته یک برند را تأیید می‌کند، اعتبار و اعتماد فوری را به برند می‌بخشد. به همین خاطر احتمال بیشتری وجود دارد که دنبال کنندگان محصولی را امتحان کنند که توسط شخصی که مورد تحسین و اعتمادشان هست، توصیه شده است.

نمونه بارز آن مشارکت مایکل جردن با نایک برای ایجاد برند ایر جردن است. از زمان راه‌اندازی آن در سال 1985، خط ایر جردن درآمد قابل‌توجهی داشته است و درآمد آن فقط در سال 2023 حدود 6.6 میلیارد دلار گزارش شده است.

 این همکاری نه ‌تنها صنعت کفش‌های کتانی را متحول کرد، بلکه اعتبار نایک را تقویت کرد و از محبوبیت و شخصیت قابل‌اعتماد جردن برای دستیابی به رکورد فروش و تثبیت Air Jordan به‌عنوان یک برند نمادین در سراسر جهان استفاده کرد.

داده‌های اقتصادی بازاریابی نشان می‌دهد که 60 درصد برندهای مطرح جهان با چهره‌های سرشناس از جمله رونالدو و مسی در امر تبلیغات همکاری می‌کنند. هرچند بیشتر آنها ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای کوچک‌تر که معتبرتر و مقرون به‌صرفه هستند کار کنند.

رونالدو و مسی در صدر پردرآمدترین‌های اینستاگرام

رونالدو در صدر پردرآمدترین چهره‌های اینستاگرام قرار دارد و برای هر پست تبلیغاتی، به‌صورت میانگین 3 میلیو ن و 234 هزار  دلار دریافت می‌کند.

فوق‌ستاره پرتغالی فوتبال جهان، یک ستاره رؤیایی برای تأیید هر برند ورزشی است و این کار را به خوبی انجام می‌دهد. برخلاف سایر افراد مشهور که اغلب فقط یک برند را ذکر می‌کنند و حتی به خود زحمت نوشتن یک کپشن هم نمی‌دهند، او در واقع کار خوبی انجام می‌دهد.

در اینجا یکی از این نمونه‌های پست او وجود دارد که در آن شامپو توسط Clear را تبلیغ کرد.

 مسی در رده دوم پردرآمدترین‌های اینستاگرام قرار دارد و برای هر پست تبلیغاتی 2 میلیون و 597 هزار دلار دریافت می‌کند.

مهاجم تیم ملی آرژانتین و تیم اینترمیامی آمریکا، برای برندهای مختلف تبلیغ می‌کند واو محدود به برندهایی در دسته‌های ورزشی و تناسب‌اندام نیست.

 در اینجا نمونه‌ای از همکاری مالی او با برند مواد غذایی، Lay's است.

در همین رابطه