رادیو مجازی اتاق ایران - 31 مرداد 1403

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد

درخشش قهرمانان کشورمان در المپیک، اثرات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران معتقد است که درخشش ورزشکاران کشور در المپیک 2024 پاریس، علاوه بر اینکه با شلوغ شدن باشگاه‌ها، سود اقتصادی برای باشگاه‌داران به همراه داشته، اثرات اجتماعی مثبتی نیز به همراه دارد.

03 شهریور 1403
کد خبر : 70733
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، گفت: کاروان ورزشکاران ایران در المپیک 2024 پاریس خوش درخشید و قهرمانان ما با کسب 12 مدال خوش‌رنگ و افتخارآفرینی توانستند غرور ملی را زنده کنند و شور و نشاطی زیادی را در سطح جامعه به وجود بیاورند.

محمد مسعودی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، با اشاره به اینکه زحمات و تلاش‌های جوانان قهرمان ورزشکار با توجه به کسب افتخار در یک رویداد بزرگ ورزشی باید دیده شود، افزود: مدال‌آوران باید مورد توجه قرار بگیرند و به آنها بها داده شود تا بدانند که در داخل کشور، تلاش و زحمتی که آنها برای بالا بردن پرچم ایران می‌کشند، دیده می‌شود و به آنها احترام گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: در این صورت، این قهرمان حتی اگر از بهترین کشور دنیا هم پیشنهاد داشته باشد، مهاجرت نمی‌کند و در ایران می‌ماند و به افتخارآفرینی ادامه می‌دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: قدرشناسی از قهرمانان، علاوه بر اینکه آنها را امیدوار و مصمم‌تر به درخشش می‌کند، در جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز می‌تواند، تأثیرات ویژه و مخصوصی را به همراه داشته باشد. به‌خصوص که درخشش کاروان ایران در المپیک سبب شده این روزها باشگاه‌های کشتی و تکواندو به‌عنوان دو رشته‌ای که قهرمانانش در المپیک، مدال‌های کاروان ایران به دست آوردند، شلوغ شود و با استعدادیابی که صورت می‌گیرد و شناسایی بچه‌های مستعد برای آینده ورزش پشتوانه‌سازی و قهرمان‌سازی می‌شود.

مسعودی یادآور شد: علاوه بر سود اقتصادی شلوغ شدن باشگاه‌ها برای باشگاه‌داران، افزایش علاقه به ورزش و جذب نوجوانان و جوانان به سمت باشگاه ورزشی، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و سالم‌سازی فضای جامعه نیز می‌شود.

او همچنین با اشاره به پیشنهادی که در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران برای تجلیل از مدال‌آوران المپیک داده بود، گفت: با توجه به‌اتفاق مبارک مدال‌آوری قهرمانان در المپیک، در جلسه هفته گذشته هیات نمایندگان اتاق ایران در بخش تذکرهای یک دقیقه‌ای در راستای مسئولیت اجتماعی که اتاق بازرگانی در قبال قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش کشورمان دارد، پیشنهاد تجلیل از مدال‌آوران المپیک را در جلسه آینده هیات نمایندگان مطرح کردم.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، گفت: درخواست تجلیل از مدال‌آوران المپیک با استقبال هیات رئیسه و اعضای هیات نمایندگان روبرو شد تا با توجه به برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد، از افتخارآفرینان کاروان المپیک کشور در اتاق ایران تجلیل شود.

موضوعات :
در همین رابطه